مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: با رضایت خانواده، اعضای بدن پسر نوجوان مرگ مغزی اهل نهاوند، به چهار بیمار حیات دوباره بخشید.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-دکتر مجید حمیدی گفت: نوجوان ۱۴ ساله نهاوندی بر اثر تصادف در بیمارستان علیمردایان این شهرستان بستری شده بود که نظر قطعی پزشکان مرگ مغزی این نوجوان بود.

او گفت:پس از سه روز رایزنی با خانواده این نوجوان در نهایت این خانواده ایثارگر به اهدای اعضای بدن فرزندشان شامل قلب، کبد و کلیه‌ها رضایت دادند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: این نوجوان برای اهدای عضو به بیمارستان سینا تهران منتقل شد و عمل پیوند عضو و نجات زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو پیوندی، در این بیمارستان صورت گرفت.

حمیدی گفت: امسال تاکنون خانواده ۱۱ بیمار مرگ مغزی نسبت به اهدای عضو عزیزانشان رضایت دادند که سه مورد پیش از اهدا فوت کردند و هشت مورد اهدای عضو صورت گرفته است.

او گفت:خانواده‌ها باید بدانند که در صورت نظر قطعی پزشکان به مرگ مغزی بیمار، به طور حتم او دوباره به زندگی برنمی گردد بنابراین بهترین راه در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی کمک به بیماران نیازمند پیوند عضو است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
روحش شاد
آخرین اخبار