معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با تکمیل واکسیناسیون کرونا شدت ابتلا به این ویروس کاهش می‌یابد و ایمنی بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود.

اسماعیل نورصالحی بر دریافت دز‌های یادآور واکسن کرونا تأکید کرد و همکاری بیش از پیش مردم برای پیشگیری از شیوع بیشتر سویه جدید آن را خواستار شد.

به گفته او، تمامی گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال که تاکنون ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند، می‌توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند و تمامی گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال که ۳ دز واکسن را تاکنون دریافت کرده اند، با گذشت ۴ تا ۶ ماه از آخرین تزریق، می‌توانند دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در صورتی که با همکاری مردم استان تکمیل واکسیناسیون کرونا برای جمعیت بالای ۱۸ سال استان به سرعت رقم بخورد، مطمئنا از میزان شیوع بیماری به شدت کاسته می‌شود.

دکتر نورصالحی همچنین بر استفاده از ماسک در مراکز شلوغ و پرجمعیت تأکید کرد گفت: استفاده از ماسک در پاساژها، مراکز خرید، بانک ها، کنسرت‌های موسیقی و حتی خیابان‌های شلوغ و پرتردد که فاصله افراد با یکدیگر بسیار کم است، ضرورت دارد.


بیشتر بخوانید


از ۱۱ تیر ماه تاکنون تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در گیلان رو به افزایش است.

بر اساس اعلام کارشناسان بهداشت و درمان؛ علاوه بر واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان بهترین راه قطع چرخه انتقال ویروس کرونا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.