در سه ماه اول امسال ۱۶۷۷ مصدوم حوادث ترافیکی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را دریافت کردند.

صیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه وضعیت خدمات رسانی به شهرستان‌های ساوه و زرندیه را به صورت زیر تشریح کرد.

حوادث ترافیکی سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و در طی این مدت ۱۶۷۷ مصدوم حوادث ترافیکی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را دریافت کردند که ۹۹۹ مورد از این مصدومان مربوط به حوادث ترافیکی خارج از شهر بوده است.

اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه دارای ۱۸ پایگاه اورژانس در قالب ۱۹ گروه عملیاتی شامل ۱۲ پایگاه جاده‌ای، ۵ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس مخصوص بانوان است.

در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ گروه‌های عملیاتی اورژانس ساوه و زرندیه ۳۸۲۴ ماموریت امدادرسانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه انجام دادند که از این تعداد مأموریت ۱۳۱۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

به علت واقع شدن شهرستان ساوه و زرندیه در مسیر محور‌های مواصلاتی اصلی کشور، سیاست این مرکز احداث پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری، مصوب برنامه ششم توسعه و همچنین تجهیز ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی است.

برای این منظور در سفر اخیر رئیس سازمان اورژانس کشور به ساوه واگذاری یک دستگاه اتوبوس آمبولانس توسط این سازمان به این مرکز قطعی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.