مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان شهرضا گفت: بهترین راه گذر از بحران کم آبی در شهرضا بهره‌برداری از سامانه جدید آبرسانی است.

مختاری گفت: مشکلی که از گذشته تاکنون در تامین آب آشامیدنی شهرستان شهرضا وجود داشته این بوده که آب مورد نیاز مصرفی در این شهرستان از آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌شده و این منابع برای جمعیتی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر، جوابگو نیست. باوجود حفر چاه‌های جدید در سال‌های گذشته وضعیت تامین آب و میزان مصرف مردم در نقطه سر به سر قرار گرفته است، اما با شروع فصل تابستان و افزایش مصرف آب مشکلاتی در تامین آب به وجود آمده است.

او گفت: افزایش مصرف آب باعث شده تا با قطعی و افت فشار آب مواجه باشیم، اما در حال حاضر شبکه توزیع آب به حالت پایدار رسیده و در اکثر نقاط حالت پایداری شبکه حفظ شده و آبرسانی سیار نیز نداریم.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان شهرضا می‌گوید: نیاز به یک سامانه جدید آبرسانی در این شهرستان احساس می‌شود. این موضوع در سفر ریاست جمهوری به استان توسط نماینده و فرماندار شهرضا به عنوان یک خواسته به حق مردم مطرح شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

به گفته مختاری، در کوتاه مدت و با توجه به محدود بودن منابع و تابستان گرم امسال از شهروندان تقاضا داریم حداکثر تلاش خود برای مصرف بهینه را به کار گیرند. اگر هر خانواده تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصارف خود را کاهش دهد قطعا از این بحران عبور می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار