فرماندار گیلانغرب گفت : مرز سومار به عنوان یکی از مرز‌های مهم استان با کشور عراق بشمار می­ رود از این ­رو تسریع در اجرای پروژه احداث راه گیلانغرب به سومار سبب رونق هرچه بیشتر امر صادرات و واردات از این مرز خواهد شد .

وحید محمدی گفت : اجرای پروژه احداث راه گیلانغرب به سومار سه هزار میلیارد ریال اعتبار (با احتساب ضریب تعدیل) جهت تکمیل پروژه نیاز دارد.

به گفته فرماندار گیلانغرب با توجه پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه اجرای راه زله زرد، تزریق اعتبارات ملی موجب شتاب بخشی در روند اجرای آن خواهد شد و در این راستا ضمن تخصیص مقرر شده از محل اعتبارات ماده ۵۶ سرمایه­ گذاری بانک‌ها ۸۰۰ میلیارد ریال از محل منابع بانک ملی و ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر از طریق بانک صادرات برای ادامه پروژه اختصاص یابد.

هم اکنون پیگیری موضوع اتصال شهرستان گیلانغرب به راه آهن کرمانشاه - خسروی یک ضرورت است که با احداث ایستگاه از مسیر قلاجه تا گیلانغرب به خسروی بصورت رفت و برگشت به منظور اتصال شهرستان به شبکه ریلی کشوراین مهم تحقق می‌یابد.

اتصال گیلانغرب به سیستم ریلی کشور باعث افزایش انگیزه­‌های اقتصادی و تسهیل ترانزیت و جابجایی کالا و مسافر در شهرستان خواهد شد.

اتمام ساخت سد آناهیتا کنگاور بعد از ۱۳ سال، مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور

فرماندار کنگاور در خصوص اولویت‌دار‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان گفت: تکمیل ساخت سد آناهیتا از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است که نیاز به حمایت ویژه دولت در جهت تامین اعتبار دارد.

فرزاد الماسی گفت: عملیات اجرایی این سد سال ١٣٨٩ آغاز شده و تاکنون ٧۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن نیازمند اختصاص اعتبار ٣٨٠ میلیارد تومانی است.

 مهمترین مشکلات و عقب بودن از برنامه زمانبندی مصوب این سد نبود پرداخت بموقع صورت وضعیت کارکرد پیمانکاران، اعتراض کشاورزان در زمینه نبود دریافت خسارت بهای تملک اراضی واقع در مخزن سد، نارضایتی پیمانکاران در زمینه تورم موجود در بازار و دریافت اسناد خزانه مدت دار بجای پول نقد است.

۲ بانده کردن محور کنگاور - تویسرکان به عنوان یکی دیگر از مطالبات مردمی و پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان است کل اعتبار تخصیص یافته این پروژه تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان بوده که به علت کمبود اعتبارات جهت اجرای پروژه و نبود پرداخت مطالبات کشاورزان و مالکین پروژه در حال حاضر تعطیل است.

اجرای پروژه چهار خطه کردن محور کنگاور به نهاوند یکی دیگر از مطالبات به حق مردم است تکمیل دو بانده کردن این محور کار بسیار مهمی است که باعث کاهش تصادفات در این محور حادثه‌خیز می‌شود.

آغاز دو خطه کردن این محور مربوط به سال ۱۳۸۹ با مبلغ اولیه قرارداد ۵۲۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر به علت کمبود اعتبارت پروژه نیمه فعال است.

بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه و اجرای سامانه گرمسیری مطالبه مردم سرپل ذهاب

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه و اجرای سامانه گرمسیری در هفت هزار از اراضی به جا مانده از زمین‌های کشاورزی از مهمترین مطالبه‌های مردم این شهرستان از رئیس جمهور است که در سفر آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» مطرح می‌شود.

بابلی گفت: نداشتن بودجه کافی و نبود تخصیص آب باعث اعتراض کشاورزانی شده که اراضی آن‌ها آبی نشده و این مطالبه جدی شامل اجرای سامانه گرمسیری در هفت هزار از اراضی جا مانده از طرح سامانه گرمسیری است.

امهال تسهیلات مربوط به قبل و بعد از زلزله اشخاص ساکن در شهرستان زلزله سرپل ذهاب با توجه به عدم تامین بودجه و نداشتن نرم‌افزار و نبود اجرای مصوبه هیات وزیران توسط بانک‌ها به بهانه‌های مختلف، تمدید سود تسهیلات چهار درصد تا پایان امسال از دیگر مطالبه‌های مردم در سفر رئیس جمهو به سرپل ذهاب است.

تامین و تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان‌های اداری تخریب شده ناشی از زلزله سال ۹۶چون تمرکز دولت و بانک‌ها بر بازسازی مساکن شهری و روستایی بوده و اکنون بازسازی ساختمان‌های اداری به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

تکمیل روند ساخت بیمارستان ۲۰ تختخوابی امام علی

جلیلیان نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: تخصیص اعتبار برای تکمیل روند ساخت بیمارستان ۲۰ تختخوابی امام علی (ع) دالاهو که اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تامین اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب کرند غرب با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اتصال خط لوله گاز به ریجاب در روستا‌های تابعه که بخاطر مشکل در محدوده ارتش هنوز مجوز آن صادر نشده، ولی خط لوله تعبیه شده، از مطالبه‌های عمومی است که در جریان سفر رئیس جمهور به دالاهو پیگیری می‌شود.

اجرای عملیات تامین آب شرب شهر بانه وره، شهر نوسود

فرماندار پاوه گفت: تامین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات تامین آب شرب شهر بانه وره، شهر نوسود، روستا‌های مسیر بازارچه مرزی شوشمی، تامین اعتبار برای مطالعه و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه برای شهر‌های نوسود، نودشه، باینگان و بانه وره از مطالبات مردم این شهرستان هستند.

رستمی گفت: اجرای کامل طرح جامع پایانه مرزی شوشمی، تامین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی کمربندی شهر پاوه، تکمیل و احداث پروژه‌های طرح نظام سلامت در شهرستان و اجرای طرح‌های آبخیزداری از دیگر مطالبات مردم پاوه محسوب می‌شود.

 ساماندهی موضوع کوله بری از دیگر مطالبات مردم شهرستان است در بخش غیرمالی مطالبات شهرستان شامل ایجاد معبر رسمی در شوشمی به منظور انجام مبادلات مرزی توسط مرزنشینان می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.