مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی از شهروندان خواست تا فرار مالیاتی مودیان را به سازمان امور مالیاتی گزارش کنند.

آقای اورج زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی آذربایجان شرقی گفت:شهروندان می‌توانند تخلف‌های مودیان مالیاتی از جمله عدم استفاده از کارت‌خوان‌ها در مراکز مختلف را در بخش سوت زنی درگاه سازمان امور مالیاتی کشور در نشانی intamedia.ir بدون ثبت اطلاعات شخصی و یا نگهداری محرمانه اطلاعات اعلام کنند.

مقابله با فرار مالیاتی جزو اولویت‌های اصلی سازمان امور مالیاتی بوده و سامانۀ مورد اشاره در همین چارچوب فعال شده است.

طبق ماده ۷۱ قانون نظام صنفی، استفاده از دستگاه کارت‌خوان در واحد‌های صنفی الزامی است و به‌منظور تسهیل دادوستد و ثبت و مستندسازی فعالیت‌های اقتصادی، اصناف عرضه‌کننده کالا و یا ارائه‌دهنده خدمت مکلفند به تناسب از صندوق مکانیزه فروش pos یا دستگاه توزین دیجیتالی برای فروش کالا یا ارائه خدمت استفاده کنند.

 فروش کالا و یا ارائه خدمت توسط واحد‌های مزبور بدون استفاده از صندوق مکانیزه فروش و یا دستگاه توزین دیجیتالی به‌عنوان تخلف صنفی تلقی و بر اساس مفاد تبصره ۲ ماده ۷۱ قانون نظام صنفی با واحد صنفی برخورد خواهد شد.

نباید از برخورد قهری با مودیان متخلف غافل شد، اما تشویق مودیان به رعایت قوانین، به همراه تقویت حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، در دستور کار ما قرار دارد.

ما در برخورد با پزشکان متخلفانی که بر عدم رعایت موازین قانونی اصرار دارند، با نظام پزشکی مکاتبه و حتی درخواست ابطال پروانۀ طبابت این پزشکان را خواستار شده ایم.

عده‌ای از مودیان مالیاتی به خیال اینکه از طریق وادار کردن مشتریان به کارت به کارت می‌توانند از پرداخت مالیات فرار کنند، اقدام به ترفند‌هایی کرده‌اند که قطعاً کارساز نیست، چون از سال آینده حساب‌های بانکی مودیان، تحت رصد سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت تا این فراریان به تور مالیات بیافتند.

این افراد علاوه بر مالیات جریمه‌های سنگین نیز خواهند شد.

با انتقال این پرونده تحول مالی در استان ایجاد می‌شود و از ارزش افزوده مس سونگون و سایر مزایا، آذربایجان شرقی بهره مند می‌شود.

این میزان وصول مالیاتی نسبت به سال قبل از آن ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 ۹۵ درصد درآمد‌های استان از وصول مالیات است و پنج درصد باقی مانده مربوط به گمرکات، بیمه، ثبت احوال و ... است.

سال گذشته در این استان ۷۷۰۰ میلیارد تومان وصول مالیاتی داشتیم که ۶.۷ درصد آن مربوط به مالیات اشخاص حقیقی است.

۱۶ تا ۲۲ تیر هفته فرهنگ مالیاتی در کشور نام گرفته است.

برچسب ها: مالیات ، امورمالیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۱
رفتم روکش صندلی خریدم برا خودرو طرف گفت برو کارت به کارت کن