مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف و مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ در استان محقق شده است.

آقای عیسی اروج زاده در جلسه بررسی مشکل مالیاتی اصناف مراغه گفت: زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید خواهد شد و صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند در مدت باقی مانده اقدام کنند.

مودیان مالیاتی می‌توانند در مدت باقی مانده با تکمیل اظهارنامه از مشوق‌های و تخفیف‌های لازم بهره‌مند شوند.

کارت خوان‌ها منبع فروش و درآمد اصناف تعیین شده و مالیات نیز از این طریق دریافت می‌شود.

امور مالیاتی استان بیشترین وقت ظرفیت خود را در اختیار اصناف قرار می‌گیرد.

 تعین مالیات بر درآمد اصناف از طریق صورت حساب کارت خوان ها، به علت نوبودن طرح برای اصناف ابهاماتی را ایجاد کرده و در اظهار نامه سال گذشته مشوق‌های خوبی برای اصناف از بابت بخشودگی مالیات بردرآمد در نظر گرفته شده است.

 امور مالیاتی استان با تمام توان تلاش می‌کند به خواسته‌های و ابهامات اصناف و بازاریان پاسخ دهد.

آقای  علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بازاریان در همه صحنه‌های انقلاب، دفاع مقدس و ایام کرونایی حضور داشتند و لازم است با برنامه ریزی جلوی متضرر شدن آن‌ها گرفته شود.

شفاف سازی مراحل محاسبه و دریافت مالیات و اعلام آن به اصناف یک ضرورت است و محاسبه دریافت مالیات از طریق فروش کارت خوان‌ها لازم بود قبل از اجرا به بازاریان اعلام می‌شد.

با برگزاری جلسه‌های توجیهی از طریق امور مالیاتی شهرستان‌ها و استان‌ها موضوع محاسبه و دریافت مالیات از طریق کارت خوان‌ها به بازار اعلام شود.

آقای  داود اسدیان فرماندار مراغه نیز گفت: بیشتر مالیات اصناف این شهرستان زیر ۵ میلیون تومان است.

در این جلسه روسای اتحادیه‌های صنفی مراغه افزایش نامتعارف مالیات بر درآمد، تعیین مالیات از طریق تراکنش کارت خوان‌ها و کاهش درآمد در ایام کرونا را از مشکلات اصناف بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.