در سامانه مودیان مالیات کل معاملات مودیان ثبت می‌شود.

حبیبی سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی در همایش مالیات هوشمند و شکوفایی اقتصادی در شهرستان محلات مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

از هفته آینده رئیس سازمان مالیاتی کشور سامانه مودیان را رونمایی می‌کند و از این به بعد قرار است، در این سامانه، کلیه معاملات مودیان ثبت شود و صورتحساب صادر شود و به سمتی برویم که مالیات سالانه، عادلانه تشخیص داده شود.

با توجه به ۱۶ تیرماه تا ۲۲ تیرماه به نام هفته مالیات، سازمان مالیاتی در راستای هوشمندسازی مالیاتی، اقدام به رونمایی از سامانه مالیات نموده و در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اقدام می‌کند.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، برای کسانی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند تا بیست و ششم تیرماه و برای صاحبان مشاغل، تا یکم مرداد و برای اشخاص حقوقی و شرکت‌هایی که مکلف به تسلیم اظهار نامه و ترازنامه سود و زیان هستند تا یکم مرداد است.

همچنین برای کسانی که املاک خود را به اجاره واگذار کردند تا یکم مردادماه است و به هیچ وجه این مهلت، تمدید نخواهد شد و نیاز است مودیان برای ارائه اظهارنامه مالیاتی به سامانه سازمان مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه کنند و اظهار نامه خود را برای بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی تسلیم نمایند.

ملک جانی سرپرست فرمانداری شهرستان محلات همگفت: در مالیات نیاز به رفتن به سوی هوشمند سازی بیشتر داریم و مودیان محترم باید در رسیدن به عدالت مالیاتی و امور مالیاتی کمک کنند.

همایش مالیات هوشمند و شکوفایی اقتصادی همزمان با هفته مالیات و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های ایستگاه تحقیقات گل و گیاه شهرستان محلات برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.