با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات چرم مصنوعی، کارخانه‌های ایرانی که تا مرز تعطیلی پیش رفته بودند رونق گرفته اند.

با اصلاح اقتصادی، ارز ترجیحی که موجب رقابت نابرابر محصولات خارجی در بازار ایران با تولیدات ایرانی شده بود حذف شد و این امر موجب بازگشت رونق به کارخانه‌های ایرانی شد.

تقی پور از صنعتگران برگزیده و کارآفرینان برتر استانی در حوزه چرم از جمله این تولید کنندکان است که کارخانه تحت مدیرتش در سال‌های پیش به دلیل واردات بی رویه چرم مصنوعی تا مرز تعطیلی پیش رفت.

اما چندی پیش با صدور مصوبه دولت مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات چرم مصنوعی، کار و تولید در کارخانه او دوباره رونق گرفت و کارگران شاغل در این واحد تولیدی دو برابر شدند.

تقی پور مدیر عامل این واحد تولیدی گفت: محاسبه تعرفه گمرکی چرم‌های مصنوعی وارداتی با ارز نیمایی به جای ارز ترجیحی موجب شده تولید کنندگان داخلی مجال تصاحب بازار و فروش محصولات خود داشته باشند.

تقی پور گفت: هم اکنون این واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۷ هزار تن انواع چرم‌های مصنوعی کیفی، کفشی، مبلی و لباسی فعالیت می‌کند.

به گفته او چرم‌های مصنوعی ایرانی از لحاظ سایش، مقاومت و انعطاف کیفیت بالایی دارند و به طور مستمر در بوته آزمایش قرار می‌گیرند.

گفتنی است محصولات تولیدی این کارخانه پس از تبدیل شدن به سایر مصنوعات نظیر کیف و کفش و لباس در واحد‌های تولیدی دیگر به کشور‌های عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شوند.

این توانمندی‌ها سبب شد تا معاون فنی رئیس جمهور سنگال به همراه رئیس اتحادیه کارفرمایان و تجار کشور سنگال از این کارخانه بازدید کنند.

"شیخ سی سه" رئیس اتحادیه کارفرمایان و سرمایه گذاران کشور سنگال در این بازدید گفت: این کارخانه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد و کشور سنگال به چرم‌های مصنوعی متنوع نیاز دارد و امید است با همکاری و تعامل سازنده صنعتگران، نظیر این کارخانه در سنگال راه اندازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار