معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: فراهم کردن محیط مثبت و انگیزه بخش برای یادگیری، هدف اصلی و مورد پیگیری در فعالیت مدارس تابستانه است.

رضوان حکیم زاده در گردهمایی معاونان ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور در مشهد  گفت: به هیچ وجه نباید به دانش آموزانی که در این مدارس برای جبران عقب ماندگی حاضر می‌شوند برچسب زده شود، زیرا این دانش آموزان ضعیف نیستند بلکه تنها فرصت‌های کمتری برای یادگیری داشته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: به هیچ وجه نباید این گروه دانش آموزان را به خانواده واگذار کنیم، زیرا این ما هستیم که مسوول تعلیم و تربیت و دانش افزایی آن‌ها هستیم و آموزش هدفمند را باید مد نظر داشته باشیم.

او گفت: تکلیف داریم تا در مدت زمانی که در اختیار داریم کار و اقدام موثری انجام دهیم،  همه ما نسبت به بهبود وضع تربیتی دانش آموزان، به عنوان مهمترین سرمایه‌های انسانی موجود در کشور مسئول هستیم.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید توان یادگیری دانش آموزانی را که امکان کمتری برای یادگیری داشته‌اند، ارتقا دهیم و فعالیت مدارس تابستانه، می‌تواند این گروه از دانش آموزان را به خودباوری و آینده بهتر هدایت کند.

حکیم زاده گفت: انفاق تنها اهدای پول نیست بلکه به معنای اهدای هر داشته‌ای می‌شود،  همین که معلمانی برای آموزش و یادگیری دانش آموزان در ایام تابستان همت می‌کنند به معنای انفاق و دارای اجر الهی است.

او گفت: دانش آموزان ابتدایی در آغاز راه زندگی تحصیلی خود هستند و اگر در آغاز راه، ضعیف بالا بیایند و فاقد خودباوری باشند به همان نسبت در ادامه راه در مسیر تعلیم و تربیت ضعف خداهند داشت.

به گفته او، تاکید در ارائه آموزش‌ها در مدارس تابستانی بر ثمربخش بودن کار است و باید همه بدانند که این مدارس از جنس کار‌های سازنده نسل آینده کشور است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کیفیت مدیریت در انجام امور بسیار مهم است به همین دلیل نقش عملکرد مدیران مدارس در نتیجه خروجی کار مدارس از اهمیت بسیاری برخوردار است، و بر این اساس برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه توانمندسازی مدیران مد نظر است.

حکیم زاده گفت: متاسفانه برخی مدیران بر این تصور اشتباه هستند که تنها مدیر تربیت آموزشی هستند و نگاه صرف اداری و اجرایی را برای مدیریت کافی می‌دانند در حالی که مدیر توانمند، در توانمندسازی معلمان نیز نقش مهمی دارد.

طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی طراحی و موجب کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه اجرایی شده است. مخاطبان این طرح تمامی کودکان نیازمند به تعلیم شناسایی و جذب شده در سال تحصیلی جاری هستند که در سال‌های قبل بازمانده از تحصیل بوده اند.

در این طرح برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی، دروس فارسی و ریاضی و برای دانش‌آموزان دوره دوم، دروس فارسی، ریاضی و علوم ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.