طرح "مدرسه تابستانه" امروز در استان خراسان رضوی افتتاح شد و فعالیت آن به مدت هشت هفته ادامه خواهد داشت.

طرح "مدرسه تابستانه" با هدف توسعه و تعمیق دانش علمی برای دانش‌ آموزان طرح مدرسه تابستانه در خراسان رضوی افتتاح شددارای شرایط امروز در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاح این طرح گفت: با تلاش همکاران و با وجود فرصت کم ابلاغ بخشنامه، اقدام اجرایی برای ایجاد و راه‌ اندازی این نوع مدارس به خوبی انجام شد، اما باید در جهت کیفیت بخشی به فعالیت در این بخش تلاش کرد.

سید امیر شوشتری گفت: اما والدین می‌ توانند برای تامین تغذیه و ایجاد جذابیت برای دانش آموزان همکاری کنند تا شرکت در این کلاسها با کلاسهای عادی در طول سال متفاوت باشد.

او گفت: لازم است حضور دانش‌ آموزان مشمول در زمینه اجرای فعالیت این مدارس با سایر برنامه‌ های اوقات فراغت و البته اسکان زائران تابستانی تداخل نداشته باشد و در زمینه تبلیغات، ارائه اطلاعات و معرفی فعالیت این مدارس به والدین اقدام شود. 

شوشتری گفت: باید از ظرفیت‌ های موجود تبلیغاتی و اطلاع‌ رسانی برای جذب و حضور دانش‌ آموزان بهره برد.

او گفت: باید از این فرصت همچنین بهره کامل را برای رشد دانش‌ آموزان و جبران عقب ماندگی آنها ببریم.

شوشتری گفت: طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌ آموزان، مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش‌ آموزان دچار افت تحصیلی و کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه اجرایی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مخاطبان این طرح همه کودکان نیازمند تعلیم و بازمانده از تحصیل در سالهای قبل و نیز دانش‌ آموزان دارای سطح کیفی قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر هستند.

او گفت: در این مدارس برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی دروس فارسی و ریاضی و برای دانش‌آموزان دوره دوم دروس فارسی، ریاضی و علوم ارائه می‌ شود.

فعالیت مدارس تابستانه که از امروز در خراسان رضوی آغاز شد، به مدت هشت هفته ادامه خواهد داشت.

هم اکنون خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار