نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: باید روند توسعه تجارت میان ایران و عراق شتاب بیشتری بگیرد تا هر ۲ کشور بتوانند از منافع یکدیگر بهره‌مند شوند.

شهلا عموری می‌گوید: طی سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های متعددی میان ایران و عراق به صورت رسمی منعقد شده، اما مفاد این تفاهم نامه‌ها باید اجرایی شود تا شاهد توسعه اقتصاد و رشد روابط اقتصادی میان این ۲ کشور باشیم.

او افزود: ایران و عراق به عنوان کشور‌های همسایه، دوستی و همکاری‌های بسیار خوبی در منطقه دارند، اما این همکاری‌ها باید منجر به توسعه روابط اقتصادی و در نهایت رشد اقتصاد ۲ کشور شود و صرفا نباید در مرحله تفاهم نامه و قرارداد باقی بماند.

به گفته خانم عموری همکاری‌های میان ۲ کشور باید در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف توسعه یابد و ما نیز باید بتوانیم در این زمینه به بهترین شکل توان تولیدکنندگان داخل و همچنین ظرفیت‌های مختلف کشور را معرفی کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: به منظور رشد مبادلات تجاری با کشور عراق و رونق صادرات، باید بسته‌های حمایتی برای فعالان اقتصادی به منظور تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی تدوین شود که برای انجام چنین کاری و حضور فعال و مستمر در بازار عراق باید با همکاری دولت و بخش خصوصی برنامه‌ای مدون، جامع و کاربردی تدوین شود تا بتوانیم سهم ایران از بازار‌های عراق را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.