استاندار همدان گفت: هزار و ۳۰۰ هکتار زمین نهضت ملی مسکن در استان تامین شده‌است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: بر اساس پایش نهایی هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای متقاضیان و افراد واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در همه شهر‌های این استان تامین شده است.

او  روز سه شنبه در شورای تامین مسکن استان همدان گفت: طرح احداث چهار میلیون مسکن در سطح کشور در دولت سیزدهم هدفگذاری شده که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان است.

به گفته  استاندار همدان بیش از ۱۲۲ هزار نفر در نهضت ملی مسکن استان همدان ثبت نام کردند که تعداد ۸۹ هزار و ۴۲۹ نفر واجد شرایط شناخته شدند و تامین زمین برای آن‌ها صورت گرفته است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن پروژه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است  گفت: روند ساخت نهضت ملی مسکن در همدان مطلوب و امیدوار کننده است و مقرر شد نهاد‌های نیازمند به حمایت خاص از تسهیلات ویژه و نیز ظرفیت خیران برخوردار شوند.

او گفت: پروژه‌هایی که از قبل با عنوان مسکن مهر نیمه کاره مانده است در قالب نهضت ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

استاندار همدان گفت: تسهیلات پرداختی به تفکیک بانک‌های عامل و سهمیه‌های شهرستان ها، مشخص و در مطالبات کارگروه‌های تعیین شده پیگیری شود.

قاسمی فرزاد گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری‌ها و نظام مهندسی استان مصوبه‌ای تنظیم و مقرر شد تا زمان صدور پروانه ساخت ساختمان به یک ماه کاهش یابد.

در این جلسه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و نظام مهندسی گزارش‌هایی از روند اقدامات اجرایی صورت گرفته در زمینه تامین مسکن استان همدان ارائه دادند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

قرار است چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم در کشور ساخته و به متقاضیان تحویل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.