مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: پارسال ٣١ هزار و ٧٩ فقره ازدواج در فارس ثبت شده که نسبت به سال ٩٩ که ٣٠ هزار و ۲۴۵ مورد ازدواج داشته‌ایم، با افزایش ٢.٨ درصدی مواجه بوده است.

علی‌رضا انصاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس گفت: پارسال ٣١ هزار و ٧٩ فقره ازدواج در فارس ثبت شده که نسبت به سال ٩٩ که ٣٠ هزار و ٢٤٥ مورد ازدواج داشته‌ایم، با افزایش ٢.٨ درصدی مواجه بوده است.

او گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که به طور متوسط در هر ماه ٢٥٩٠ و در هر شبانه روز ٨٥ فقره ازدواج در سطح استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: نمودار ازدواج از سال ٩٢ حاکی از عدم کاهش این رویداد تا سال ٩٨ داشته و یک افزایش اندکی در سال ٩٩ و ١٤٠٠ داشته‌ایم.

انصاری همچنین نرخ ازواج در استان را ٦.٣ و در کشور ٦.٩ در هر هزار نفر اعلام کرد و گفت: مقایسه استان‌ها نشان می‌دهد که استان فارس در رتبه ٢٣ کشور در این باره قرار دارد و استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و اردبیل بیشترین و استان‌های سمنان، تهران و البرز کمترین نرخ ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

او گفت: در استان فارس هم نرخ ازدواج در شهرستان‌های کوهچنار، خنج و فیروزآباد بیشتر از سایر مناطق بوده است، میانگین سن ازدواج مردان در فارس در اولین ازدواج را ٢٩.٤ و زنان ٢٤.٩ اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: میانگین سن ازدواج مردان و زنان در کشور به ترتیب ٢٧.٨ و ٢٣.٦ بوده است.

انصاری با بیان اینکه میانگین سن ازدواج مردان در شهرستان‌های ممسنی، کازرون و شیراز بیشتر از سایر شهرستان‌ها بوده، گفت: میانگین سن ازدواج زنان در شهرستان شیراز، رستم و ممسنی نیز بالاتر از سایر شهرستان‌ها بوده است.

او گفت: میانگین سن ازدواج مردان و زنان در سال گذشته روند افزایشی داشته است که ۳۴ درصد از ازدواج‌های استان مربوط به شیراز بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار