مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تنها مرکز تخصصی ناباروری آیت‌الله موسوی زنجان برای زوجین ناباور مراجعه کننده در این استان خدمات لازم را ارائه می‌کند.

 شیویاری گفت: در راستای بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و ارتقاء بالندگی و جوان‌سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و به استناد تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت.

او می گوید: بر این مبنا زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یک سال با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: زوجین نابارور متحمل هزینه‌های بالایی هستند که حتی مشکلات روحی و روانی و گاه جدایی آن ها را به دنبال دارد؛ با توجه به سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده‌هایی که مشتاق فرزندآوری هستند، زوجین نابارور تحت حمایت سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

شیویاری می گوید: بر این مبنا ارائه خدمات به نسبت سال گذشته برای این زوجین افزایش یافته است، لذا بیشتر هزینه‌ها تحت پوشش بیمه پرداخت خواهد شد.

او گفت: سازمان بیمه سلامت با تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند و در ارائه خدمات به این زوجین مشکلی نخواهیم داشت چرا که بیشتر هزینه‌های درمان از سوی بیمه تقبل خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان می گوید: سازمان بیمه سلامت موظف است تمامی افرادی که نابارور تلقی می‌شوند بتوانند از مزایای بیمه درمانی استفاده کنند.

شیویاری گفت: از زمان تحت پوشش قرار گرفتن این تعهد تاکنون ۱۰۳ زوج‌های نابارور برای درمان به مرکز تخصصی ناباروری زنجان مراجعه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.