سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: هدایت ملی پوشان جوان به سمت تیم بزرگسالان مهمتر از رسیدن به کسب رکورد‌ است.

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان پس از قهرمانی تاریخی این تیم در آسیا گفت: مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل اینکه چند نفر از ملی پوشان اولین حضور آسیایی‌شان بود و باری روی دوش‌شان بود اهمیت ویژه‌ای داشت و آن‌ها توانستند خوب ظاهر شدند. در مجموع مسابقات قهرمانی آسیا از نظر روحی برای بچه‌ها خوب بود. ما دنبال رکورد‌ها نیستیم، مهم این است که بچه‌ها بدانند که در مسیری که پیش رو دارند، هنوز در اول راه هستند و به جا‌های بزرگتر فکر کنند.

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روز‌های ۱۸ و ۱۹ تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد و در پایان تیم کشورمان با ۸ مدال طلا و یک مدال نقره و کسب ۲۲۸ امتیاز و اختلاف ۴۳ امتیازی با تیم دوم، توانست با اقتدار کامل بر بام آسیا بایستد و یک رکورد تاریخی را ثبت کند.

کاوه گفت: ما وظیفه داریم این بچه‌ها را به سمت بزرگسالان هدایت کنیم، بچه‌ها هم باید به آن خودباوری برسند و خودشان را برای مسابقات جهانی و المپیک در رده بزرگسالان آماده کنند. اگر هدف ملی پوشان تیم جوانان رسیدن به رده بزرگسالان باشد، آن‌ها با توجه به استعدادی که دارند می‌توانند به هدفی که تعیین کرده‌اند برسند. ما هم باید کمک‌شان بکنیم، فدراسیون هم باید تدارک و پشتیبانی لازم را از تیم داشته باشد و برنامه‌ریزی خوبی برای جوانان داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم این بچه‌ها را در آینده در رده بزرگسالان خوب و موفق ببینیم.

رقابت‌های کشتی جوانان قهرمانی جهان روز‌های ۲۴ تا ۳۰ مردادماه سال جاری در شهر صوفیه کشور بلغارستان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار