معاون شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز با دارا بودن بالاترین سرانه تعداد ناوگان اتوبوس به جمعیت و بالاترین میزان نوسازی ناوگان از وضعیت مطلوبی در این بخش در مقایسه با سایر کلانشهر‌های کشور برخوردار است.

هادی شه دوست شیرازی با استناد به گزارش تحلیلی وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر‌ها که توسط وزارت کشور انجام شده است، گفت: بر اساس این گزارش تعداد اتوبوس نوسازی شده به اتوبوس فرسوده در شیراز ۴١ درصد بوده که با توجه به میانگین ٢٠ درصدی عمر ناوگان اتوبوسرانی سایرکلان شهرها، بهترین عملکرد مربوط به شهر شیراز است.

او گفت: شهرداری شیراز توانسته با کمترین وابستگی به بودجه دولتی به اصلی‌ترین وظیفه خود که توسعه حمل و نقل عمومی است به خوبی عمل کند، شیراز در حوزه تامین بودجه، حوزه حمل و نقل عمومی عملکرد خوبی داشته و توانسته است بالغ بر ٨۵ درصد بودجه مصوب خود را محقق کند.

معاون شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم استقرار عدالت اجتماعی در حمل ونقل شهری از طریق توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: بر اساس آمار وزارت کشور، نسبت ناوگان فعال شیراز به تعداد کل ناوگان ٨٩ درصد است که در در مقایسه با سایر شهر‌ها در شرایط بهتری قرار دارد.

شه‌دوست شیرازی گفت: میانگین سرانه اتوبوس فعال در بین کلان شهر‌های کشور به ازای هر ١٠ هزار نفر ۳.۸ درصد است، این آمار در شیراز ۴.۵ درصد بوده و از میانگین کشور بالاتر است.

او سهم سفر با ناوگان اتوبوسرانی در شیراز را کمتر از دو درصد از میانگین سایر کلان شهر‌های کشور عنوان و گفت: ۱۲.۷ درصد از شهروندان شیرازی از اتوبوس استفاده می‌کنند که در مقایسه با میانگین سایر کلان شهر‌های ایران که ۱۴.۳ درصد است کمتر از دو درصد پایین تر، قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: روزانه بیش از ۵٠٠ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی در شیراز جابجا می‌شوند و از شهروندان کلانشهر شیراز با قریب یک میلیون و ٨٠٠ هزار نفر جمعیت، انتظار می‌رود از ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.