هادی شهدوست در نشست خبری امروز گفت: بازنگری طرح مطالعات جامع حمل و نقل این شهر تا مهرماه امسال نهایی شود و بازنگری این طر را دانشگاه علم و صنعت انجام میدهد.
او تاکید کرد که آرامش روانی و روحی شهروندان برایمان مهم است، چون شهروندی که با حالت عصبانیت ناشی از ترافیک به خانه یا محل کار میرود قطعا بر روند روزانه زندگیاش اثر منفی میگذارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از کاهش ۳۳ درصدی کشتهشدگان ناشی از حوادث و سوانح رانندگی و ترافیکی در این شهر خبر داد.
شهدوست گفت: در دو ماهه نخست سال گذشته، ۳۴ نفر و در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۲۳ نفر در شهر بر اثر سوانح ترافیکی و رانندگی جان خود را از دست دادند.
او گفت: تا پایان سال ۹۹، ۱۷۰ دوربین نظارت تصویری در معابر شهر نصب شده بود که هم اکنون تعداد این دوربینها به ۲۲۵ دوربین رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین شمار دوربینهای ثبت تخلف و تابلوهای راهنمایی دیجیتالی در شهر را تا پایان سال ۹۹ به ترتیب ۲۲ و ۱۰ تابلو برشمرد و گفت: هم اکنون شمار دوربینهای ثبت تخلف به ۱۵۰ سامانه و تابلوهای راهنمایی دیجیتال به ۲۵ تابلو رسیده است.
شهدوست شمار تقاطعهای هوشمند شهر را هم تا پایان سال ۹۹ نوزده تقاطع اعلام کرد و گفت: هم اکنون شمار این تقاطعها به ۲۴ تقاطع هوشمند رسیده است.
او مجموعه اقدامات یاد شده را در جهت کاهش سوانح و حوادث رانندگی و ترافیکی مؤثر دانست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تأکید کرد که اگر نشستهای شهرداری و شرکت «بیدود» منجر به توافق نشد در جهت دعوت از شرکتهای دیگر فراخوان میزنیم.
شهدوست پیرامون اختلاف اخیر میان شهرداری و شرکت «پاک چرخ ایرانیان» بیدود گفت: قرارداد میان این دو، یک سری ایرادهای شکلی و ماهوی دارد که در حال بررسی و اصلاح هستیم.
او با اشاره به اینکه تصمیم نهایی را شورای راهبردی خواهد گرفت، گفت: پیشنهاد مسئولان بیدود، تغییر مدل قرارداد است، اما تأکید ما یک بازی برد- برد است چرا که حق و حقوق شهروندان برایمان مهم است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در واکنش به واگذاری بخشی از کمربندی شهر به شهرداری، تأکید کرد که با همکاری پلیس راهور به یک تصمیم جدی خواهیم رسید و گفت: در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.