تاج‌زاده‌ها؛ خودِ حالا در مقابل خودِ گذشته

مصطفی تاج‌زاده، پس از حدود ۶ سال این بار هم به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور جمعه شب بازداشت شد.

غلامحسین کرباسچی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و دبیرکل سابق کارگزاران سازندگی که این روز‌ها روزنامه‌ای را هم پس از ۱۴ سال منتشر کرده، چندی پیش در گفتگویی با روزنامه اعتماد گفته بود «مجموعه افراد و جریاناتی که در یک کشور فعالیت می‌کنند در طول زمان دچار تغییر و تحول می‌شوند؛ این تحولات در اشخاص گوناگون هم متفاوت است و یک نسبت واحد ندارد»

کرباسچی در این گفتگو مشخصا به مصطفی تاجزاده و رئیس دولت اصلاحات اشاره می‌کند و می‌گوید تاجزاده امروز که چهره آوانگارد (پیشرو) اصلاح‌طلبان است با تاجزاده سال ۶۴ و ۶۵ متفاوت است یا حتی رئیس دولت اصلاحات هم که دهه ۶۰ که تلاش می‌کرد با ویدیو vhs مقابله کند و بخشنامه می‌داد، با فردی که امروز هست فرق دارد.».

اما از ماجرای تغییر رفتار سیاسی رئیس دولت‌های هفتم و هشتم که بگذریم، چرخش معاون وزیر کشور او، اما محسوس‌تر و پر شتاب‌تر از رئیس دولت متبوعش است.

تاجزاده؛ خودِ حالا مقابل خودِ گذشته

تاجزاده که نظام فعلی جمهوری اسلامی را هم قبول ندارد پیش‌تر از اقدامات خود در دهه شصت هم برائت جسته و عذرخواهی کرده بود؛ او پشیمان از عملکرد خود در دهه شصت است

او که در دولت جنگ هم معاون امور بین‌الملل وزیر ارشاد وقت بود، پیش از انقلاب و اواخر سال ۱۳۵۶ به همراه افرادی، چون حسن واعظی، محمد طیرانی، محمود یاسینی و همایون خسروی گروه مسلحانه «فلق» را در چارچوب رهبری امام خمینی (ره) و با اهداف مبارزه با استعمار و استکبار و افشای جنایات رژیم پهلوی، مبارزه با شکل گیری انحراف و گروه‌های انحرافی و التقاطی میان مردم تشکیل داد.

پس از انقلاب، اما گروه فلق با پیوستن به شش گروه دیگر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را ایجاد کردند.

خود تاجزاده درباره خط فکری، مرام گروه و زاویه‌ی آن با گروه‌هایی، چون نهضت آزادی گفته: «سال ۱۳۵۶ که فلق را تشکیل دادیم، انقلابی بودیم و راه‌های محافظه‌کارانه و سازشکارانه را رد می‌کردیم. از این جهت با دکتر یزدی کم‌تر و با مهندس بازرگان بیش‌تر مشکل داشتیم.»

تاجزاده؛ خودِ حالا مقابل خودِ گذشته

تاجزاده که زمانی به راحتی اطرافیان خود را به دلایلی پیش پا افتاده به ضدیت با ولایت فقیه متهم می‌کرد، امروز خواستار ادغام مقام رهبری و ریاست جمهوری شده است

تفکری که پیروان آن، زمانی لانه جاسوسی اشغال می‌کردند و به احکام شریعت سفت و سخت پایبند بوده یا حتی این پایبندی را علنا با بیان جملاتی از قیبل «شما به چه حقی روی جلد مجله «العالم» عکس حضرت امام خمینی (ره) رامنتشر نمیکنید؟» اظهار می‌کردند، حالا کارش به جایی رسیده که همراه با ضد انقلاب از سلطنت طلب گرفته تا سازمان به اصطلاح مجاهد خلق! خود را مقابل نظامی قرار می‌دهد که زمانی تصاویر، ولی فقیه اش را بر روی کارت عروسی خود و همسرش چاپ می‌کرد.

متولد ۳۶ که سال‌ها هرچه خواست به نظام و رهبری و نهاد‌های قانونی مملکت گفت؛ آنقدر به گفته‌های خود ادامه داد تا به مرحله‌ای از تغییر برسد که در کلاب‌هاوس از محمد بن سلمان تعریف کرده و او را مدافع حقوق زنان بداند و اعلام کند «میان حکومت محمدرضا پهلوی و جمهوری اسلامی فعلی، قطعا نظام پهلوی را ترجیح می‌دهم.»

کاربری در این باره نوشته «این سخن تاجزاده در واقع چراغ سبزی است به سلطنت‌طلبان؛ گویی قرار است میان اصلاح‌طلبان رادیکال و براندازان ائتلاف نانوشته و غیرسیستمی رخ دهد.

به دنبال این اظهارات و انباشت سالیان سال اظهار نظرات همراه با اتهام و تهمت، تاجزاده که به جرم مشارکت به جرم اقدام علیه امنیت ملی از ۲۳ خرداد سال ۸۸ در زندان بود روز ۱۵ خرداد ۹۵ پس از هفت سال اتمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شد، نهایتا بار دیگر پس از حدود ۶ سال این بار هم به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور و نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی با حکمی از سوی مقام قضائی ساعت ۱۱ جمعه شب بازداشت می‌شود.

تاجزاده؛ خودِ حالا مقابل خودِ گذشته

تاج‌زاده، جمهوری اسلامی به سبک و سیاق فعلی را نمی‌پسندند اما در تناقضی آشکار به بهانه اصلاح ساختارها بازهم از خیر شانس حصول به قدرت نمی‌گذرد و برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام می‌کند

فخرالسادات محتشمی پور همسر او هم اندکی پس از بازداشت تاجزاده با انتشار ویدیویی ضمن مخاطب قراردادن همسر و فرزندان رهبر انقلاب به تهدید علیه آن‌ها می‌پردازد، اما با این وجود در کدام کشور سراغ دارید همسر کسی که به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور در بازداشت به سر می‌برد، این طور بی پرده و صریح شخص اول کشور و خانواده او را تهدید کند و هیچ برخودی هم با او نشود؟

حال این سوال مطرح است، چطور زمانی که عده‌ای بر مسند قدرت قرار دارند و در دایره آن جای گرفته اند، شرایط مطلوب ایشان است، اما همین که به واسطه عملکرد و اقداماتشان رفته رفته از این دایره فاصله می‌گیرند تا به نقطه خروج برسند، ناگهان وضعیت را طوری دیگری یافته و به گونه‌ای به جامعه القا می‌کنند که گویا ظلمی بزرگ در حق ایشان صورت گرفته و مردم از نعمت حضورشان بی بهره مانده اند.

در این چهل و سه سالِ پس از انقلاب هر نوع تفکر مورد پذیرش از سوی قانون اساسی انتخابی مردم به عرصه رقابت برای حکومت ورود کرده که البته بعد‌ها با گذشت زمان نقاب از چهره برداشته و مثل تفکر «زمین بدهیم زمان بخریم» دوران جنگ تحمیلی یا کدخدا پنداری آمریکا صورت واقعی خود را در معرض دید عموم گذاشته اند.

تاجزاده؛ خودِ حالا مقابل خودِ گذشته

آنچه امروز تاجزاده ها به آن گرفتار شده اند نتیجه افراط سال‌های اول انقلاب و تفریط پس از آن بوده است

لذا جای بحثی برای اینکه فرصتی برای این افراد جهت ارائه عقاید و عملکردشان به جامعه داده نشده، نمی‌ماند؛ سخن گزافی نیست اگر بگوییم تاجزاده و امثال او تغییر کردند؛ تغییراتی ماهوی که همراه با سوء مدیریت این طیف سیاسی هزینه گزافی را به ملت ایران تحمیل کرده؛ اما این تضادهای درونی به کجا انجامیده؟ یا چه دستاوردی جز نق زدن به شرایط موجودی که خود این افراد هم از بانیان آن هستند، داشته؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۹ تير ۱۴۰۱
زبان سرخ می دهد سر سبز برر باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
پست،و.مقام خب دنیا میاره

همین مؤمنان هم ده سال تو پست بمانند خیلی بدتر از تاج زاده که منع میکند خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
من شخصا فقط آقای مطهری تو کشور قبول دارم هر چی اون میگه درسته
در مورد حجاب و دین اسلام از همه سختگیر تر
درمورد آزادی های مدنی اجتماعی ،برقراری روابط تو دنیا از همه روشنفکرتر

ببین جمهوری اسلامی چه نخبه هایی که عمدا گوشه گیر کرده خودش نوعی خود زنی است و آدمهای کوچک به دست خودش بزرگ کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
چرا اینا رو میگیرن خب جوابشونو بدن و رسانه ای کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اینارو ول کن یه قوطی رب 50هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
همون قوطی رب تو اروپا و آمریکا ببین چنده اونم اگه پیدا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ترکیه در حال انفجار از تورم. اروپا میخواد نابود بشه از گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
گشنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
انسانها در گرو اعمال گذشته خود هستند هر چه
تاجزاده هست الان در واقع همانی بوده که در گذشته انجام داده افراط تفریط و عشق به پست ومقام و.....
یا طلعه وزبیر افتادم
Iran (Islamic Republic of)
H.r
۱۳:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با سلام
حالا مشخص شد چه کسی افراط و تفریط میکند کسانی که دولت نهم و دهم را متهم می کردند خود دچار افراط و تفریط شده ا ند پس در این هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم خود هم افراد و تفریط کردند برجام را درست کردند اکنون مردم را نیز دچار این کار یعنی افراط و تفریط کردند حالا که دولت سیزدهم امده در بوق و کرنا میکنند که چیزی را نمی تواند درست یا تغییر کند فقط گزافه گویی و لجن پراکنی درباره سران مملکت می کنند باید این افراد را محاکمه کرد تا دیگر احزاب نتوانند این سخنان تکراری , در جامعه پخش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
تاجزاده شعار یا روسری یا تو سری شعار کیه
منافق ها آمریکایی ها چرخش اینقدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
تاجزاده داشت تحریک به اقدام مسلحانه می کرد
این اگر در اروپا یا آمریکا انجام شود حکم حبس دارد
ولی در ایران باید آزاد باشد
چون یکعده آدم چشمشان به دهان دشمن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ما خانواده ی شهدا، اسرا،جانبازان، رزمندگان و تمامی ایرانیان با غیرت از قوه ی قضائیه درخواست می کنیم که با تاجزاده ، فائزه هاشمی رفسنجانی و دیگر کسانی که به خون شهدا خیانت کرده اند و در صف دشمن قرار دارند ، برخورد قاطع و بدون اغماض صورت بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
شما همتون سهمتون بیش از آنچه که باید می گرفتید گرفتید
خانه
وام
ماشین
کنکور
استخدامی
بورسیه
اعزامی های خارج کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
این افراد فاسد از اول هم انقلابی نبودند که حالا بخوان انقلابی بمانند حکومت عوض شده بود نونشون ومصلحت را دیدن یک مدت نقش انقلابی بازی کنن و عوام فریبی کنند ولی حالا خدا رسواشون کرده، مردم هم باید بدونن هرکس دم از اسلام و انقلاب ورهبری بزنه حتما ادم مطمئن ومعتقد است خیلی از این به اصطلاح مذهبیون به خون رهبر تشنه اند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کرباسچی از بنیان گذاران اختلاس در ده 60 و 70 بود فراموش نشود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اختلاس ودزدی و بی قانونی از دوره احمدی نژاد شروع شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
از دولت سازندگی و کارگزاران در دهه ۷۰ شروع شد. دادگاه کرباسچی هم عمومی برگزار شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
من تعجبم همچی آدمی که تو دانشگاه معلوم نیست چه جور داره مخ دانشجوهاشو شستشو میده و افکار ضد امنیتی آموزش میده آزاد گذاشتنش هر غلطی دوست داره میکنه، مطمنا نفوذ داره که نمیتونن جلوشو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
یک سوال مشخص و صریح
تاجزاده الان به چه جرمی در بازداشته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
وطن فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
انواع جرم‌های شاخه وطن‌فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آره بعضی ها چون تفکرشون و راه و رسمشون از سر احساس و همنوایی با جماعت و نه منطق و شعور بوده با تغییر زمان ،اصولی نداشتن که پاش وایسن...مخصوصا بعضی ها که افراط رو به نهایت رسونند هم اونطرفی هم اینطرفی، کلا چپه هستند اگه بخوای صافشون کنی میشکنند...بعضی ها گرفتار فرزندانشون بعضی ها گرفتار همسران و برادرانشون و بعضی گرفتار منیت خودشون شدند و ما مردم هاج و واج که چی شد؟! اول که همه چی دست شما بود حالا که از گردونه کنار رفتین ظاهرا اما در خفا همچنان عده و عده و همپاله دارید که بازم نامحسوس هستید، داد سخن میدین که چه و چه؟!! مرده شور هرچی افراط و تفریطی رو ببره که شما ها مصداقش هستین....چی میخواین از جون ملت؟!! انوقت اونجور با افراطی گری به مردم فشار آوردین حالا هم با تفریطی شدن یه جور رو اعصاب و روان مردمید...بس دیکه، خیلی بیشتر از حد و اندازه تون خوردین دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خداوند ما رو از دست این آدم های عجیب و غریب هم نجات دهد و هم حفظ کند
کشور رو دو دستی تقدیم خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خیلی زودتر از اینها باید گوش همچین آدمای پر ادعا و از خود راضی از بیخ گرفته می شد!!!!
خسارتی و خیانتی که این گروه خبیث باصطلاح اصلاح طلب به امام،شهدا،نظام و کشور و ملت مسلمان کردند احمق ترین دشمنان اسلام نکردند !!!
خدا از تک تکشون نگذرد !
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مومن واقعی چون راه و روش و خط فکریش از اهل بیت ع میگیره همیشه ثابت قدم و در یک خط درست حرکت می‌کنه
این مسیولین ظاهر نما که هر روز در یک حذب و هر روز در یک روش جدید سیر می‌کنند قطعا از اهل بیت ع نیستند

بیاید با شناخت درست دین گول ظاهر را نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اون عکس اول صفحه که از ایشون گذاشتید بسیار جالب و پر معناست!! فقط یک سیبیل کوچک کم داره تا کاملا منظور رو برسونه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اصول گرا ها برای روضه گریه اصلاح طلب ها برای سازندگی کشور یکی اصول گرا احمدی نژاد با هفتصد میلیارد دولار چه کار کرد دومیلیون مسکن مهرشرا هم روحانی تکمیل کرد هاشمی خاتمی کشور را ساختند بدون هیچ تبلیقاطی چه مسکن چه را چه صنعت حالا کشور دست اوصول گرا سالی که نکوست از بهارش پیداست روحانی در صنایع نظامی اقتصادی پیشرفت قابل توجهی بدون پول نفت همه ما می رویم ودیگر نیستیم همانطوری که ما برای گذشته قضاوت می کنیم ایندگان برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
حقانیت طرفین فقط با رفراندوم مشخص می شود رفراندوم واقعی و آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اگر چشم بصریت داشتید رفراندم رو میدید
در تشیع حاج قاسم در تشیع آیت صاتعی
و ایت بهحت و شهدا و راهپیمایی های قدس و ۲۲ بهمن
یا سلام فرمانده که جهانی شد
اینها همه رفراندومه یا بازم بگم بصریت بصریت بصریت
همراه با تفکر تفکر وتفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مرگ بر منافقین آلبانی نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نظرش و گفته مگه میشه انسان ابراز عقیده نکنه زمان پیامبران خیلی ها خدا را انکار میکردن و آنها وظیفه ارشاد صبورانه داشتند این جز اختیاریه که خدا به انسان داده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
دوست عزیز حساب براندازی و دشمنی ؛ از ابراز عقیده و اصلاحات و... جداست !! در زمان پیامبر هم مذاکره با سران قریش مخالف و مسیحیان و... انجام میشد ولی هم زمان ابولهب و.. لعن و نفرین میشدند و مسجد ضرار نیز ویران میشد!!!
Iran (Islamic Republic of)
عزت رسولی
۱۳:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آدم..... این نظر نیست اقدام علیه امنیت ملی است .به اینجور افراد فرصت بدی مملکت رو به آشوب میکشند......کمی درایت داشته باش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
غلط کرده که تو صف دشمن باشه. از آب و خاک ایران استفاده کند و به ایران خیانت کند؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بهتر است حرفهایش شنیده شود وقضاوت را به مردم بسپارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
دیدم توانتخاباتش مثل جنش های هزار ساله شاه ملعون
تبلغات میکردند بابا یکم فکر کنید اینها زبیر های زمان ما هستند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۰۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نظری ندارم خسروان خود خیر مملکت خود خود دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
میشه نظر داد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اصلاح طلبان کشور را نابود میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اصولگران چی؟
France
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نابود کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بالا وپایینی دور و زمانه روزگار تاجزاده که سهله رفسنجانی را هم منحرف کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مگه ریاست جمهوری تو کارای رهبری دخالت میکنه رهبرم عین رئیس جمهور با رأی مردم اومده سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
یه چیزی بگو مرغ اب پز خنده اش نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مرغ آب پزنه ولی من از شما ها خندم که می گویید
رئیس جمهور اختیارات نداره (دوره روحانی )
رئیس جمهور مشکلات را حل نمی کند (دوره رئیسی )
اینهم تناقض جالبه
حضور مسول در میان مرد در اروپا (مردمی بودن)
حضور مسول در ایران در میان مردم(شوآف )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بالاخره اقدامات قاطعی رو از قوه قضاییه دیدیم . دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
هروقت بابک زنجانی رواهدام کرد.هروقت خاوری روبرگردوند هروقتاینکار روکرد هونوقت بگو دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بابک جای پولها رو نمیگه و خاوری رو کانادا برنمیگردونه چون کانادا کلا کشوریه که اختلاس گران بهش پنها می برند کلا با مولهای دزدی کشورهای دیکه اداره میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
تاجزاده
نوری زاده ودارو دسته افساد طلبها یه عده مجنون قدرت هستند که برای رسیدن به خواسته شون حاضرن همه مردم کشورشون رو ازدم تیغ تحریم بگذرونن،کاش بصیرت داشته باشیم این جماعت چه هااا که سر مردم وکشور نیاوردن ، ودائم بخاطر وضعیتی که خودشون پشت پرده پیش آوردن فریاد دادخواهی وااسفا سردادن
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۱:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
عموم این افراد از همان اول تند رو و بی منطق بودند و همان دوران هم تا توانستند بر پیکره ایران ضربه زدند. من خودم به شخصه از جناح چپ به جز پر رویی و فساد مطلق و حکومت طبقاتی دوران باستان و همیشه طلبکار مردم بودن چیز جدیدی ندیدم ( البته در ظاهر و عوامفریبانه حرف های دور و بر خود را در بوق و کرنا می کنند تا در پشت با آسودگی تمام مشغول تاراج باشند) . اینان با جو چند نفر در دور و برشان حرف می زنند و با جو تصمیم می گیرند و با جو می کشند و خلاصه تنها اصولی که همیشه رعایت می شود هوای این جوی که انها را باد کرده اند را دارند. چه اقتصادی و چه سیاسی و از هر لحاظ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نور از صورتت پریده,البته قبلا هم نوری نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
هاله نور رواحمدی نژاد دید که توهم هنوز تو همون افکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
زن تاجزاده هزاران بار غلط کرده رهبروخانوادش رو تهدید کرده.. شماها خر کی باشین ک رهبر مارو تهدید کنید.. ان شاءالله بدست امام زمان عج نیست و نابود,بشید.. هم از بیخ و بن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اگ رمجازات شوند دیگه کسی از این جرات ها پیدا نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ایرانشهری ها ایرانشهری........ همه را از راه بدر کردن تاج زاده هم ابن اواخر شده بود مرید سیدجواد طباطبایی تبریزی مثل اکثر اصلاح طلبان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
الحمدلله که در ابتدای انقلاب قرار بود همه گروهها بنشینن دور میز و با هم مناظره داشته باشن، قرار بود آزادانه اظهارنظر کنند
قرار نبود تریبونها فقط مختص خودیها باشه، اما گویا اهداف عوض شده
خدا عاقبت این مملکت را به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با کسی که ضد نظام کار کنه، باید برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیخ بارانی
۱۲:۲۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اولا الان ابتدای انقلاب نیست
دوما فرق هست بین نقد دلسوزان صحبت ها سوزنده و خرابکارنه
تریبون باید در جهت رشد و اصلاح کشور در اختیار افراد قرار بگیره نه به کسی داده بشه که نه نظام رو قبول داره و نبا صحبت هاش که نشون دهنده دل سوزی برای دشمن هست نه کشور

پس با این صحبت ها کسی رو به اشتباه نیندازید که انگار ناجی ملت دستگیر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
شیخ بارانی
در بیان تفکر فرقی نیست ، اگر بنا باشه که بگیم نظر فلان شخص دلسوزانه نیست ، اونم میگه نظر و عملکرد شما دلسوزانه نیست
نقد جای تضارب آراست
تاجی زاده مسلما ناجی ملت نیست ولی مسلما عملکرد ما هم با ایده آل ها از اینجا تا افق فاصله داره و جای نقد هست
آخرین اخبار