نبض انتخابات در سایر رسانه‌ها؛

رجزخوانی قاتلانِ جمهور برای انتخابات/ نامزدی که از سوی اصلاح‌طلبان جدی گرفته نمی‌شود/ پاستور در سایه اختلاف اصولگرایان

باشگاه خبرنگاران جوان در راستای کمک به شناخت فضای انتخاباتی به بررسی فضای رسانه‌ای حاکم بر این روز‌های رسانه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کم‌تر از بیست روز به یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشورمان باقی مانده؛ انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در پیش است. با نزدیک‌ شدن به این رویداد، هر روز گمانه‌زنی‌ها درباره حضور افراد مختلف برای رسیدن به پاستور بیشتر و بیشتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در راستای کمک به شناخت فضای انتخاباتی و انتخاب فرد اصلح، به بررسی فضای رسانه‌ای حاکم بر این روزهای رسانه های داخلی کشور می پردازد.

کیهان: پیش به سوی قله ها با پرچم خمینی در دست خامنه ای

امروز روزنامه کیهان  گزارشی زده با این تیتر که " پیش به سوی قله ها با پرچم خمینی در دست خامنه ای" و در این گزارش به عملکرد مقام معظم رهبری پس ار امام خمینی (ره) اشاره و این عملکرد را بسیار به جا ارزیابی کرده است.

رسالت: نامزدی که از سوی اصلاح طلبان جدی گرفته نمی شود

روزنامه رسالت به موضوع نامزدی مهرعلیزاده پرداخته و تیتر زده که "مهرعلیزاده نامزدی که از سوی اصلاح طلبان جدی گرفته نمی شود " این روزنامه در این گزارش به بررسی کارنامه مهرعلیزاده پرداخته و در آخر شانس همتی را برای پیروزی به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات بیشتر از مهرعلیزاده دانسته است.

خراسان: رقابت روی خط نظر سنجی‌ها

روزنامه خراسان به سراغ نظر سنجی ها رفته و در گزارشی با تیتر " رقابت روی خط نظرسنجی‌ها نوشته" که اگر چه نظرسنجی های موجود نمی تواند برای پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات کافی باشد؛ اما می تواند ذهنیت فعلی مردم را در این باره روشن کند.

فارس: سوء تدبیرها را نمی‌شود به گردن تحریم انداخت

هشت سال به اسم خصوصی سازی اختصاص‌سازی کردند؛ سوء تدبیرها را نمی‌شود به گردن تحریم انداخت. این تیتر خبرگزاری فارس بود که به نقل از سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم نوشته و در ادامه آن آمده است که به اسم خصوصی سازی آمدند اختصاص سازی کردند، چوب حراج زدند به اموال و دارایی مردم و آنها را به اطرافیان خودشان و یک سری آدم های خاص واگذار کردند و نحوه کارهایی که در اختصاص سازی اتفاق افتاد واقعا هیچ وقت جای زخمش التیام پیدا نخواهد کرد.

آفتاب یزد: مهرعلیزاده و همتی، اتفاق تلخ جریان اصلاحات که شاید دوباره تکرار شوند

حالا گشتی هم در روزنامه های اصلاح طلب بزنیم. روزنامه آفتاب یزد در گزارشی، از محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی به عنوان کاندیداهای نیابتی جریان اصلاحات یاد کرد و نوشت: اصلاح‌طلبانی که روزگاری از حمایت تام و تمام از یک اصلاح‌طلب شناسنامه دار می‌گفتند حالا در یک چرخش و عقب گرد به دنبال دولتی ادامه‌دهنده دولت روحانی یا رفتن به سمت یک کاندیدای نیابتی هستند؛ موضوعی که دوبار آن را به تلخی تجربه کردند!

آفتاب یزد در تشریح ویژگی های همتی و مهرعلیزاده اینطور گفته است: همتی شاخص‌های یک اصلاح‌طلب مورد نظر را در خود ندارد و مهرعلیزاده نیز نتوانسته است حداقل حمایت‌ها از نهاد اجماع ساز را به دست آورد.

آرمان ملی: مهرعلیزاده و همتی مستقل شدند

آرمان ملی در گزارش اصلی خود به پخش نشدن مستند عبدالناصر همتی از صدا و سیما انتقاداتی وارد کرد و حواشی وارد شده در خصوص ورود همراه محسن مهرعلیزاده به صدا و سیما را گردن این سازمان انداخت و با مستقل خواندن مهرعلیزاده و همتی گفت: دو کاندیدای مستقل ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ که ظاهرا قصد کناره‌گیری هم ندارند و برعکس تلاش می‌کنند به هر نحوی برای داشتن رای، هم نظر رهبران اصلاح‌طلب را به خود جلب کنند و هم با بیان بعضی مطالب، در نگاه سرد مردم تغییر ایجاد کرده و آن‌ها را به واکنش‌های هیجانی و حضور پای صندوق‌های رای وادارند، همچنان به آب و آتش می‌زنند.

هیچ چیز قابل پیش بینی نیست

روزنامه آرمان ملی در گزارشی با اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن انتخابات، تا لحظات آخر هر چیزی ممکن است؛ آرمان ملی در این گزارش عنوان کرد: گاهی ممکن است تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات اقبال به سمت یک نامزد باشد، ولی فضا و موج به یکباره تغییر کند که علت آن هم این است که ما در بخش احزاب بسیار کم توانیم و تحزب در کشور ما ضعیف است، زیرا احزاب ساختارمند نداریم که هم در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... دارای یک تئوری باشد تا بخش قابل توجهی از جامعه را به سمت خود جلب بکند، احزاب ما عموما و صرفا سیاسی‌اند و به همین دلیل هر نتیجه‌ای تا دقیقه نود انتخابات ممکن است که رقم بخورد.

پاستور در سایه اختلاف اصولگرایان

آرمان ملی در گزارشی دیگر به اختلاف اصولگرایان اشاره کرد و کناره گیری اصولگرایان از انتخابات به نفع یک نفر را امری سخت دانست و با بررسی سوابق و برنامه‌های شخصیت‌های اصولگرای حاضر در انتخابات، آن‌ها را رقیب یکدیگر توصیف کرد.

فرارو: سونامی وعده‌ها؛ عجیب‌ترین شعارهایِ نامزد‌های انتخاباتی چیست؟

اما در خبرگزاری ها و روزنامه های مستقل چه می گذرد؟ خبرگزاری فرارو در گزارشی با تیتر «سونامی وعده‌ها؛ عجیب‌ترین شعارهایِ نامزد‌های انتخاباتی چیست؟» نوشته است که رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری حالا به صحنه‌ای برای وعده‌های هرچه ناممکن‌تر تبدیل شده است: از پرداخت یارانه ۱۰ برابری گرفته تا وعده وام ۵۰۰ میلیون تومانی، بسته ۳۰۰ هزار تومانی غذا برای همه مردم و وعده ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی. سوال، اما اینجا است که با جیبِ خالیِ دولت و با خزانه خالیِ مملکت، این وعده‌ها قرار است چگونه عملیاتی بشوند؟

تابناک: محسن رضایی می‌تواند انتخابات را به دور دوم بکشاند؟

سایت تحلیلی تابناک هم در گزارشی نوشت که تحلیلگران سیاسی شانس محسن رضایی را برای پیروزی با توجه به این نکته که گزینه های اصلاح طلب در این انتخابات خیلی جدی به نظر نمی رسند بالا می دانند و دغدغه مندی همواره او در خصوص اختصاص و رفتار مستقل سیاسی سبب شده تا قدرت جذب آرای خاکستری از سوی او افزایش یابد. البته تیپولوژی سیاسی او نیز همواره به گونه ای بوده که احتمال گرایش جریانات و گروه های سیاسی برای حمایت از او نیز بالا است.

مشرق: رجزخوانی قاتلانِ جمهور برای انتخابات

سایت تحلیلی مشرق در گزارشی با اشاره به رفتارهای متناقض اصلاح طلبان در قِبال انتخابات ریاست جمهوری نوشت: مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در توئیتی نوشت: «سوگمندانه باید گفت در دوره انتقال کار از مهندسی انتخابات گذشته و به انتصابات رسیده است. رویای جمهور را زنده نگه خواهیم داشت». تاجزاده و دیگر لیدر‌های فتنه ۸۸، کسانی هستند که در آن سال به مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهن کجی کرده و حضور پرشور مردم در انتخابات را با آشوب و التهاب و اغتشاشات خیابانی، تلخ کردند.

تاجزاده و دیگر لیدر‌ها و فعالین فتنه ۸۸، قاتلانِ جمهور هستند و با کارنامه‌ای که از خود بجای گذاشته اند اصلا صلاحیت اعلام نظر درباره جمهوریت و انتخابات را ندارند. این طیف با بازی در پازل دشمنان مردم ایران در پی آن بود که با ایجاد آشوب‌های گسترده و عمیق، وضعیتی را در داخل ایران پدید بیاورد که همان کار را بعد‌ها داعش در سوریه و عراق انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رای ما رئیسی
آخرین اخبار