مدیرکل امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:۹ منطقه استان اصفهان از ۲۳ تیر تا ۱۳ مرداد میزبان مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهند بود.

حمید بخشی گفت: مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی، از تاریخ ۲۳ تیر تا ۱۳ مرداد در ۹ منطقه از استان اصفهان برگزار می‌شود و مسابقات بخش معارفی نیز در تاریخ ۱۲ مرداد به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها در منطقه یک شامل شهرستان‌های خمینی‌شهر و فلاورجان به میزبانی امامزاده سیدمحمد (۲۵ و ۲۶ تیر)؛ منطقه دو شامل جلگه، بن‌رود و کوهپایه به میزبانی جلگه (۲۳ و ۳۰ تیر)؛ منطقه سه شامل نواحی یک و دوی شهر اصفهان به میزبانی آستان مقدس امامزاده ابوالعباس (۲۸ و ۲۹ تیر و ۱۳ مرداد)؛ منطقه چهار شامل نجف‌آباد و تیران و کرون به میزبانی نجف‌آباد (۳۰ تیر)؛ منطقه پنج شامل اردستان، خوروبیابانک و نایین به میزبانی نایین (۳۰ تیر)؛ منطقه شش شامل گلپایگان، خوانسار و فریدن به میزبانی امامزاده عبدالله دامنه (چهارم مرداد)، منطقه هفت شامل شاهین‌شهر و برخوار (چهارم و ششم مرداد)؛ منطقه هشت شامل شهرضا، سمیرم، مبارکه و لنجان به میزبانی آستان مقدس امامزاده شاهرضا (پنجم، ششم و هفتم مرداد) و منطقه ۹ شامل کاشان، آران‌وبیدگل، نطنز و بادرود به میزبانی کاشان (پنجم تا هفتم مرداد) برگزار می‌شود.

او می‌گوید: دو هزار و ۱۲۸ نفر در بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعاخوانی و اذان را شامل می‌شود. در رشته همسرایی نیز چهار گروه از دو شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

در بخش معارفی نیز هزار و ۲۴۵ نفر در رشته‌های تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته بخشی طبق ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه، در رقابت‌های این دوره فقط از داورانی می‌توان استفاده کرد که در مرحله اول و دوم طرح ساماندهی و سنجش داوران مسابقات قرآن شرکت کرده و حائز رتبه و دریافت گواهی‌نامه شده‌اند.

مدیرکل امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معتقد است اگرچه کرونا کمرنگ شده است، ولی در برگزاری مسابقات، رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستورکار قرار دارد. ضمن اینکه رقابت‌های این دوره در مرحله شهرستانی و استانی در سراسر کشور با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.