مخلص الائمه گفت: بررسی مشکلات بخش تولید از جمله مهمترین رویکرد‌های سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست خبری و هم اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیات دولت در مورد این موضوع توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

زمان قطعی سفر هنوز مشخص نشده، اما با هم افزایی صورت گرفته در مجموعه مدیریتی استان و نمایندگان تلاش می‌شود از ظرفیت سفر برای تصویب مصوبه‌های تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه استان استفاده شود.

تکمیل طرح‌های عمرانی بزرگ و بررسی مشکلات بخش تولید از جمله مهمترین رویکرد‌های سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت است.

با توجه به روند روبه رشد احداث بیمارستان ولیعصر اراک از ابتدای سال، تداوم عملیات اجرایی این طرح بزرگ در شیفت شب هم آغاز شده که با پیشنهاد، تصویب و تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در سفر استانی رئیس جمهور می‌توان این طرح را تا پایان سال به بهره برداری رساند.

احداث تقاطع غیر همسطح سنجان هم پیشرفت خوبی دارد و تا پایان تابستان به بهره برداری می‌رسد.

با توجه به لزوم بازنگری طرح جامع آلودگی هوا، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای مشجر و اجرای طرح‌های دانش بنیان برای حذف و کاهش آلاینده‌های سوخت‌های فسیلی و مازوت مورد استفاده شده در نیروگاه در برخی مواقع خاص و غیر قابل مدیریت در استان از جمله طرح‌های زیست محیطی برای بهبود کیفیت هوا است.

استان مرکزی سومین استان کشور در اجرای طرح مسکن ملی است و در تمام شهرستان‌های استان زمین به اندازه کافی برای متقاضیان وجود دارد و در مرکز استان هم با اجرای طرح‌هایی نظیر احداث ۸ هزار و صد واحد در اراک و آماده سازی زمین برای احداث مسکن در شهر‌های جدید امیر کبیر و مهاجران به تمام تقاضا‌های واجدین شرایط طرح مسکن ملی پاسخ داده شده است.

مدیریت مصرف انرژی، توسعه نیروگاه‌های انرژی‌های پاک و تجدید پذیر، حمایت حداکثری از تولید و صنعت، توجه به ظرفیت نیرو‌های جوان متخصص و بومی در تصدی پست هاب مدیریتی، افزایش اعتبارات طرح‌های محرومیت زدایی، هم افزایی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران به منظور افزایش تحرک و تلاش بیشتر برای خدمت به مردم در حوزه مدیریت شهری، ایجاد توازن در توسعه فرهنگی، اجتماعی و صنعتی و استفاده از ظرفیت هیات‌های اندیشه ورز در حوزه‌های تخصصی از جمله مواردی بود که توسط استاندار در نشست خبری وهم اندیشی با اصحاب رسانه مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار