معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از آمادگی بیش از ۲۰۰ پایگاه برای جمع‌آوری نذورات عید سعید قربان و توزیع بین خانواده‌های نیازمند خبر داد .

فرزاد فرهادی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از آمادگی بیش از ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید سعید قربان و توزیع بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷۱ مرکز نیکوکاری به همراه دفاتر این نهاد در سراسر استان آماده دریافت نذورات برای توزیع بین نیازمندان است.

  کمیته امداد بر اساس سنت حسنه هر ساله در ایام عید قربان اقدام به ایجاد پایگاه‌های برای ذبح قربانی و همچنین جمع آوری کمک‌ها و نذورات می‌کند.

در مناطق شهری شاید این امکان برای خیران و حجاج فراهم نباشد که به طور مستقیم این گوشت قربانی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند بنابراین کمیته امداد آماده دریافت قربانی و نذورات مردم است.

 مردم می‌توانند قربانی‌های خود را در این پایگاه‌ها که تحت نظارت سازمان دامپزشکی قرار دارد، ذبح کنند و در صورت ارائه کمک‌های نقدی، این کمک‌ها توسط کمیته امداد جذب و به نیابت از خیران و نیکوکاران قربانی می‌شود و گوشت‌ها به‌دست نیازمندان می‌رسد.

این مسوول با بیان اینکه ۳۱ هزار خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: در سال جاری با توجه به بحث گرانی و مشکلات اقتصادی که وجود دارد، شاید خیران توان خرید یک گوسفند را نداشته باشند از این رو در طرح نذر قربانی، افراد به هر میزان می‌توانند مشارکت کرده و با مجموع مبلغ جمع آوری شده این قربانی صورت می‌گیرد.

 از مردم می‌خواهیم تا قبل از عید قربان کمک‌های خود را به حساب کمیته امداد واریز کنند تا در روز عید قربان این سنت حسنه انجام شود.

 اگر خیران و نیکوکاران می‌خواهند در این کار خداپسندانه به صورت پرداخت نقدی مشارکت داشته باشند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ واریز کرده و یا از طریق کد #۱*۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌ها و نذورات خود را واریز کنند.

فرهادی با تاکید بر اینکه برای نذورات غیرنقدی و کسانی که نذر قربانی دارند، محلی مشخص در استان تعیین شده است، افزود: به همین منظور کشتارگاه دشت بره در جاده بویین زهرا آماده ذبح گوسفندان در روز عید قربان است و تاکنون بیش از ۴۰۰ رأس گوسفند توسط خیران به همین مناسبت به محل ارسال شده است.

 گوسفند‌ها در این مکان به صورت بهداشتی و شرعی ذبح شده و برای توزیع تحویل و در همان روز عید قربان در بین خانواده‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد استان توزیع خواهد شد.

استان قزوین دارای ۶۷ هزار مددجوی مستمری‌بگیر از کمیته امداد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.