رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: به خاطر تحریم‌های ظالمانه، تجهیز مطب‌های دندان پزشکی برای دندانپزشکان جوان به دلیل پر هزینه شده است و این از عهده همکاران جوان بر نمی‌آید.

قاسم صادقی، رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: توصیه ما به شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که به جای تمرکز بر روی موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی با همدلی و همکاری بیشتر بحث بیمه پایه دندانپزشکی را پیگیری کند.

به گفته وی مشکل اصلی مردم عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی است. دندان پزشکان جوان به دلیل گرانی و به خاطر تحریم‌های ظالمانه نمی توانند به راحتی مطب‌های دندان پزشکی را تجهیز کنند.

او گفت: این کار از عهده همکاران جوان بر نمی‌آید.

صادقی گفت: در حال حاضر هیچ امکان و زیرساخت لازم برای پذیرش جدید در حوزه دندان پزشکی در دانشکده های دندان پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود ندارد؛ حتی اگر در سال‌های گذشته شاهد افزایش درصدی در پذیرش دانشجو به طور کلی بوده باشیم.

به گفته وی برخی از دانشکده‌ها زیر حداقل استاندارد‌های تعریف شده، امکانات دارند. بیشتر از کف استاندارد تعریف شده در سال‌های گذشته، دانشجو پذیرش شده است. اگر آموزش‌ها خوب انجام نشوند، این موضوع سبب می شود تا سلامتی مراجعه کنندگان در معرض خطر باشد.

او گفت: شلوغی برخی از مطب‌های دندانپزشکی به دلیل تقاضا‌های القایی است که مردم می‌خواهند یک فرد خاص، امور مربوط به دندانپزشکی آن ها را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
تو لوازم پزشکی تحریم نیستیم فقط دلار گرونه که اونم دولت باید وام بدون بهره خرید لوازم بده
آخرین اخبار