رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از فعالیت ۳ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی این شهرستان در روز عید قربان خبر داد.

حسین وثوقی‌کیا گفت: به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام سه اکیپ ثابت و سیار در شهر اسدآباد، آجین و پالیز آماده ارائه خدمات رایگان در عید سعید قربان به منظور ذبح دام به مردم خواهد بود.

او گفت: از این تعداد اکیپ در عید قربان یک اکیپ به صورت ثابت در اداره دامپزشکی به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: در عید قربان معاینات دام زنده قبل از کشتار، بازرسی‌های بهداشتی پس از کشتار دام و نظارت‌های شرعی در زمان کشتار دام توسط اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی کاملاً رایگان انجام می‌گیرد.

وثوقی کیا گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی اسدآباد در مجموع متشکل از سه دکتر دامپزشک و هفت بازرس بهداشت گوشت بوده و در هر یک از اکیپ‌ها نیز یک ناظر شرعی این اکیپ‌ها را همراهی کرده و نظارت بر روند ذبح شرعی دام را در سطح شهرستان بر عهده خواهند داشت.

او گفت: تمامی همکاران متشکل اکیپ دارای کارت شناسایی، برگه مأموریت و لباس‌های ممهور به آرم دامپزشکی هستند تا همشهریان برای شناسایی آن‌ها مشکلی نداشته باشند و در این روز کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی با شماره سامانه ۱۵۱۲ و یا تلفن ثابت ۳۳۱۴۲۰۸۰ اداره دامپزشکی شهرستان آماده پاسخگویی به هر گونه مسائل بهداشتی و شرعی شهروندان اسدآبادی هستند.

وثوقی کیا با اشاره به نبود کشتارگاه در شهرستان اسدآباد گفت: از شهروندان اسدآبادی درخواست داریم تا حد امکان برای ذبح دام در عید قربان به کشتارگاه‌های صنعتی شهرستان‌های همجوار مراجعه کرده و به علت پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شهروندان و صاحبان نذورات از ذبح و کشتار دام در منزل و معابر عمومی خودداری کنند.

طی سال‌های اخیر به علت تعطیلی کشتارگاه سنتی اسدآباد این شهرستان فاقد کشتارگاه بوده و ذبح دام شهرستان در کشتارگاه صالح آباد انجام می‌گیرد.

برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.