سرپرست فرمانداری فارسان گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور سد باباحیدر باید تا پایان سال آبگیری و پس از آن اجرای طرح انتقال آب به شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان آغاز شود.

آقای صالحی گفت: در جریان سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین طرح‌هایی که در فارسان مصوب شد، آبگیری سد غدیر باباحیدر است که انتقال آب از آن تا آخرین نقطه اجرا می‌شود و نیاز این شهرستان به آب شرب، کشاورزی و صنعت را تامین می‌کند.

اجرای سد باباحیدر ۱۴ سال به طول انجامیده، اما با همت دولت سیزدهم اجرای این طرح سرعت گرفته است و مردم به زودی از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

جاده فارسان به دشتک از دیگر طرح‌های مصوب این شهرستان در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری است و برای این طرح نیز ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و تکمیل آن شهرستان را از بن‌بست خارج می‌کند.


بیشتر بخوانید


همچنین در بخش کشاورزی ۹۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که می‌تواند تحولات خوبی در این بخش ایجاد کند.

محور ارتباطی چلیچه، جونقان به کیار، جاده فارسان به چلگرد و تکمیل بیمارستان سیدالشهدا فارسان از دیگر طرح‌های مهمی است که در مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته است.

علاوه بر اعتبار تخصیص یافته به این شهرستان، اعتبار جداگانه‌ای برای تامین مکان بخشداری جونقان، هلال احمر، استخر کارگران و مصلی‌های فارسان و باباحیدر در نظر گرفته شده.

رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

شهرستان فارسان در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار