وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در دیواندره گفت: ظرفیت‌های کشاورزی استان کردستان به صورت ویژه مورد توجه دولت قرار می‌گیرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد صبح امروز از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان دیواندره بازدید و در جریان آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌های کشاورزی استان کردستان به صورت ویژه مورد توجه دولت قرار می‌گیرد و رفع موانع، مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان مورد توجه و اهتمام دولت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این بازدید گفت: این گلخانه با تلاش یکی از کارآفرینان شهرستان دیواندره و همکاری یک شرکت هلندی در دست احداث است.

پیمان اسکندری گفت: سایت گلخانه هیدروپونیک دیواندره در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال ساخت است.

او می گوید: تسهیلات اولیه گلخانه مذکور که از سال ۹۷ شروع شده ۴۱ میلیارد تومان بود و برای تکمیل آن نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکمیلی می‌باشد. همچنین با تکمیل این گلخانه برای ۱۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

اسکندری گفت: نهضت احداث گلخانه در استان کردستان با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط باید ایجاد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص گلخانه‌های کردستان گفت: ۴ گلخانه در شهرستان‌های بیجار، دیواندره، قروه و سقز با اشتغال زایی ۶۸۴ نفر در حال احداث و در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.