رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان ۶۸۰ هزار تُن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

پیمان اسکندری گفت: هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته استکه ۳۲ هزار هکتار از گندم زیرکشت در استان آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و کشاورزانی که محصول خود را تحویل مراکز خرید نمایند در قبال هر کیلو ۱۰ هزار ریال نیز پاداش می‌گیرند.

او می‌گوید: امسال ۸۳ مرکز خرید برای خرید تضمینی گندم کشاورزان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۱ مرکز مربوط به تعاونی‌های روستایی است.

خرید بیش از ۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۳۱ هزار و ۹۹۰ تُن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان کردستان خریداری شده که ارزش ریالی گندم خریداری شده بیش از ۲ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریالاست.

جمال صالحی با اشاره به فعال سازی ۳۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان، آهنگ خرید روزانه گندم را ۱۱ هزار و ۱۸۳ تُن اعلام کرد و گفت: کار خرید گندم از ۶ تیرماه آغاز شده، اما تاکنون وجهی به کشاروزان پرداخت نشده است.

او می‌گوید: نرخ پایه خرید تضمینی گندم معمولی هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان با افت ۴ درصد، افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است و دولت هم هزار تومان جایزه تحویل گندم برای مراکز خرید دولتی در نظر گرفته است.

امسال از ۵۹۴ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی کردستان ۳۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی و ۵۶ هزار و ۲۰۰ هکتار هم زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

پیش بینی می‌شود امسال ۸۱۳ هزار و ۸۳۵ تُن گندم از این مزارع برداشت و ۶۲۰ هزار تُن آن هم خرید تضمینی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.