مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: با توجه به گرمای هوا هم اکنون یک سوم بار برق برای وسایل سرمایشی هوا مصرف می‌شود.

علی سهرابی بیدار گفت: مصرف برق در صنایع و خانگی استان این روز‌ها با گرمای هوا و بالارفتن مصرف کولر‌ها افزایش یافته است و به میانگین یک سوم مصرف برق برای سرمایش هوا نزدیک شده است.

او می‌گوید: با تنظیم هوای مطبوع خانه‌ها با ۲۵ درجه سانتیگراد و داشتن سایه بان برای کولر‌های آبی، تغییر ساعات کار ادارات، قطع شدتن برق ۵ ساعته کشاورزی و بخشش هزینه برق آن‌ها و تغییر ساعات کار واحد‌های صنعتی و تعطیلی آن‌ها مدیریت مصرف برق را در استان داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان می‌گوید: در استان همدان پیک مصرف برق هزار و ۱۰۰ مگاوات در ساعت است و در روز‌های گرم به این پیک نزدیک می‌شویم.

او گفت: به جز صنایع پرمصرف مانند ذوب و سیمان در استان پیک مصرف برق به ۸۵۰ مگا وات در ساعت می‌رسد.

در استان همدان ۷۸۱ هزار و ۶۵۹ مستر برق داریم که ۸۶۲ هزار و ۳۹۷ مشترک یا ۸۰ درصد خانگی،۳۵ هزار و ۱۹۷ مشترک عمومی با ۴/۵ درصد، ۱۳ هزار و ۲۷۴ مشترک کشاورزی با زیر ۲ درصد، ۱/۷ درصد، ۶ هزار و ۳۱۶ مشترک هم ۰/۸۱ درصد مشترکان صنعتی و ۹۸ هزار و ۴۷۵ مشترک سایر بخش‌ها با ۱۲/۶ درصد است.

میزان مصرف انرژی در بین مشترکان خانگی ۳۳/۷ درصد، عمومی ۹/۷۴ درصد، کشاورزی ۳۷/۵۲ درصد، صنعتی ۱۲/۷۵ درصد و سایر مصارف ۶/۹۲ درصد است.

۶۶/۷ درصد مشترکان خانگی بین ۰ تا ۲۰۰ کیلو وات ساعت در فصل گرم مصرف می‌کنند.

۲۳/۷ درصد هم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت ۲۳/۷ مصرف برق دارند این دو گروه در مجموع ۹۰ درصد مشترکان خانگی را تشکیل می‌دهند و با رعایت الگوی مصرف برق، هیچ گونه افزایش بهای انرژی ندارند و شامل پاداش مدیریت مصرف می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.