نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مسئولان در قوای مجریه، مقننه و قضاییه در کنار هم باشند و هم‌افزایی کنند و از سوی دیگر وحدت بین مردم و آنها از ضرورت‌هاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به ۲۱ تیر سالروز کشتار مسجد گوهرشاد به دست رژیم پهلوی، گفت: این روز با عنوان روز عفاف و حجاب نامیده شده است باید این موضوع به خوبی تبیین شود که برای حفظ دین خون‌های زیادی ریخته شده و نباید گوهر حجاب در جامعه کمرنگ شود.

علاوه‌بر دستگاه‌های فرهنگی، خانواده‌ها و مدارس نیز در تبیین مقوله عفاف و حجاب باید حساس باشند.

از آیت‌الله صافی نقل شده است که قداست چادر زنان از عبای علما بیشتر است و این یک واقعیت است چرا که چادر به جامعه کمال و زینت می‌بخشد و به زنان شخصیت عطا می‌کند.


بیشتر بخوانید


نکونام بر ضرورت تقویت وحدت و انسجام بین مسوولان استان تاکید کرد و گفت: مسئولان در قوای مجریه، مقننه و قضاییه در کنار هم باشند و هم‌افزایی کنند و از سوی دیگر وحدت بین مردم و آنها از ضرورت‌هاست و موجبات رشد و تعالی همه جانبه استان را فراهم می‌کند.

مالیات در حقیقت تامین سرمایه برای اداره کشور و برای آبادانی خانه خودمان است از همین رو باید کسانی که مالیات می‌گیرند با دقت این کار را انجام دهند و مردم نیز با شوق مالیات را پرداخت کنند.

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت روز عرفه و کسب شناخت و معرفت نسبت به پروردگار و جهان آفرینش تاکید کرد و گفت: انسان آفریده شده تا اهل معرفت و شناخت شود و روز عرفه و دعای پرفضیلت، پرمحتوا و جهت‌دهنده امام حسین (ع) این مهم را برای اهل معرفت فراهم کرده است.

همانطور که حضرت ابراهیم (ع) فرزند خود را در راه خدا قربانی کرد بندگان مومن نیز باید هر آنچه خداوند به آنها عطا کرده را در مسیر الهی قربانی کنند.

امام جمعه شهرکرد به مناسبت ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و گفت: ادبیات یکی از اموری است که در تربیت باید به آن توجه داشت چراکه کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و باید تربیت دینی آنها در اولویت قرار گیرد.

جامعه، مدرسه و متولیان امر به این موضوع توجه داشته باشند و نگذارند دشمن زمام فکر کودکان و نوجوانان را در دست گیرد.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به آیه ۲۱ سوره مبارکه ابراهیم اشاره کرد و گفت: در این آیه شریفه خداوند گفت‌وگویی را میان ۲ دسته در روز قیامت بیان می‌کند که یکی مومنان و دیگری افرادی هستند که از نظر فکری ضعیف هستند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزنند و به قدرت‌های استکباری دل می‌بندند.

کسانی که فریب قدرت‌های استکباری را می‌خورند و دنباله‌رو آنها می‌شوند در روز قیامت همراه همان‌ها وارد جهنم می‌شوند.

 

برچسب ها: نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار