معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: با تقویت مسیر ارتباطی بین بانک مرکزی و صاحبان کالای دولتی و بخش خصوصی، سرعت انتقال کالا‌ها به سراسر کشور افزایش یابد.

محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور امروز در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: مقررات‌زدایی از روند تشریفات اداری و گمرکی دیگر راهکاری است که باید برای افزایش سرعت ترخیص و انتقال کالا به سراسر کشور به آن توجه کرد.

او گفت: ستاد تنظیم بازار، وزارت کشور را موظف کرده تا نسبت به کاهش فرآیند‌های اداری ترخیص، تسریع و ارسال کالا‌ها اقدام و بازنگری در سازمان‌های مرتبط صورت گیرد به همین منظور جلسه مشترکی و بازدید میدانی امروز از این بندر بزرگ صورت گرفت و فرآیند ترخیص کالا‌ها از زمان حضور کشتی در لنگرگاه تا ترخیص آن به خصوص در بخش نهاده‌های دامی با دقت ارزیابی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: سرعت انتقال کالا‌ها در بندر شهید رجایی ضایت‌بخش است و تلاش می‌کنیم با تقویت مسیر ارتباطی بین بانک مرکزی و صاحبان کالای دولتی و بخش خصوصی و همچنین با مقررات‌زدایی از روند تشریفات اداری و گمرکی سرعت انتقال کالا‌ها به سراسر کشور افزایش یابد.

کوشش تبار گفت: در نشست امروز با نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه در استان هرمزگان نیز تاکید شد به منظور ارتقاء بهره‌وری در توزیع و ارسال به موقع کالاها، قوانین و مقررات دست و پاگیر هرچند وقت یکبار مورد بازبینی قرار گیرد.

او گفت: تلاش دولت بر این است که زنجیره قبل و بعد از تولید تا مرحله مصرف نهاده‌های دامی را به طور کامل بررسی و اگر اشکالاتی در این مسیر وجود دارد، برطرف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مشکلات و راهکار‌های مطرح شده در نشست امروز در قالب مصوبه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌شود تا در ستاد تنظیم بازار نسبت به رفع چالش‌های کلان تصمیم‌گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.