جلوگیری از رسوب کالا در بنادر، تعیین تکلیف کالا‌های حساس، فاسد شدنی و خطرناک در بنادر کشور، رویکرد جدی دولت و دستگاه قضا است.

عبدالمجید اجتهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی کشور امروز دربازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: بیشترین کالا‌های تجاری هرمزگان در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در گمرک بندر شهید رجایی کالا‌های قبل از سال ۹۶ هنوز تعیین تکلیف نشده و دولت و رئیس دستگاه قضا بر اقدام بموقع و جلوگیری از هدررفت اموال بیت‌المال تاکید زیادی دارند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در خصوص اصلاح ساختار‌های رسیدگی به اموال تملیکی گفت: یکی از خواسته‌ها، تعیین تکلیف کالا‌های سازمان تملیکی است که هرچه سریع‌تر این اصلاح قانون باید صورت گیرد.

عبدالمجید اجتهادی به سفر رئیس جمهور به هرمزگان اشاره کرد و گفت: مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف اموال متروکه تنظیم شده و اقدامات صورت گرفته درباره اصلاح مصوبه شورای امنیت ملی نیز به صورت کاملا جدی، در دستورکارِ کارگروه رسوب است.

او به اهمیت سامانه جامع تجارت به عنوان یک سامانه اصلی نیز اشاره کرد و گفت: تمام نهاد‌ها و ارگان‌های مربوطه باید به این سامانه متصل شوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، سامانه جامع تجارت را بستری برای ایجاد شفافیت در چرخه واردات و صادرات کشور و مسدودسازی بستر‌های فسادزا دانست و افزود: یکی از اهداف این طرح و مصوبه از طریق سامانه تجارت، جلوگیری از تخلیه کالا‌هایی است که امکان ترخیص ندارند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: برای انتقال کالا‌های متروکه سال‌های گذشته در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محوطه‌ای در بندر شهید رجایی در اختیار اموال تملیکی استان قرار گرفت.

منصور خرمشکوه گفت: با توجه به حجم گسترده وجود کالا‌های سال‌های گذشته و تاکیدات جدی دستگاه قضا مبنی بر جلوگیری از رسوب و فساد کالاها، امید است فرآیند اداری ترخیص کالا‌ها در ارگان‌ها زودتر صورت گیرد تا کالا‌ها در کوتاه‌ترین زمان به دست مصرف کننده برسد.

او ارتقا جایگاه اموال تملیکی هرمزگان و تعیین تکلیف کالا‌های سال‌های گذشته را خواستار شد و گفت: مجوز لازم از سوی هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی برای خروج کالا‌های متروکه صادر شده است و ما آماده هرگونه همکاری هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.