دهقانی اشکذری از ارتقا ۲ پله‌ای مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در کشور خبر داد.

محمدرضا دهقانی اشکذری گفت:کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی با استقلال و ارتقای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به دلیل عملکرد مثبت و موفقیت‌های کسب شده از سطح سه به یک موافقت کرد و این برگ زرین دیگری بر افتخارات دانشگاه آزاد یزد افزوده خواهد شد.

او می گوید: حمایت از افراد خلاق و صاحبان ایده و ترویج فرهنگ کارآفرینی با رویکرد بومی و منطقه‌ای یکی از برنامه‌های اصلی مرکز رشد شرکت‌های فن آور واحد یزد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و بر اساس آیتم‌های تعریف شده مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در کنار مراکز رشد واحد‌های بزرگی همچون اصفهان و واحد علوم و تحقیقات تهران، مشهد مقدس، قزوین وغیره از سطح ۳ به سطح یک ارتقا یافت.

به گفته او در حال حاضر ۲۴هسته و واحد فناور و چهار شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحد یزد تشکیل شده است و این مرکز هم اکنون ماوایی برای پژوهشگران و محققین یزدی است.

دهقانی اشکذری گفت: بر اساس نتایج ارزیابی‌ها شامل مستنداتی مانند قرارداد‌های هسته ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمد‌ها و هزینه‌های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره‌های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، استارتاپ ها، چالش‌های فناوری، تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختار‌های فناوری در مراکز رشد و سایر موارد دیگر، مراکز رشدی که امتیاز ۶۰۰ و به بالا را اخذ کرده اند موفق به کسب سطح یک شده اند که واحد یزد هم از این قائده مستثنی نبود و به حول قوه الهی و تلاش همکاران دانشگاه به این افتخار بزرگ نائل آمدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه مجموعه تحت نظارت نوید نصیری زاده معاونت پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد یزد و با مدیریت شایسته و قابل تقدیر محمد لسان صدق در مرکز رشد شرکت‌های فن آور این دانشگاه پیشرو استان یزد ابراز امیدواری کرد با ارتقای مرکز رشد واحد‌های فناور یزد و امکان فعالیت صاحبان ایده و فارغ‌التحصیلان کارآفرین دانشگاهی در این مرکز، فعالیت‌های دانش‌بنیان و فرهنگ کارآفرینی تعمیق و ترویج داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.