نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان یزدی قبل از هر گونه معامله، پیش خرید و یا ساخت و ساز واحد مسکونی، از شهرداری منطقه استعلام به عمل آورند.

حیدری گفت: امروزه مردم بدون اخذ استعلام معتبر از واحد شهرسازی شهرداری، به معامله ملک، ساخت و ساز، اخذ پروانه، تفکیک اراضی و هر گونه عملیات ملکی بدون اطلاع قبلی از وضعیت سرانه، تراکم اقدام می‌کنند و در نهایت با مشکلات زیادی روبه رو می شوند.

او می گوید: در خصوص پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، همچنین بدهی‌های احتمالی، شهروندان پیش از هر گونه معامله و خرید واحد مسکونی به جهت اطلاع از وضعیت بنا از شهرداری منطقه استعلام کنند. 

به گفته او شهروندان با مراجعه به شهرداری از میزان پرداختی حق سرانه آن و بدهی‌های ملک اطلاع حاصل پیدا کرده و بعد از کسر این مبالغ در قیمت کلی ملک، نسبت به خریداری آن اقدام نمایند تا بعد از خرید زمین با مشکلاتی از جمله هزینه‌های سرانه ماده ۱۰۱ شهرداری و کاربری متغایر روبه رو نشوند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: ماده ۱۰۱ شهرداری شامل تمامی هزینه‌های تفکیک، خدمات آسفالت و فضای سبز شهری بوده که مالک اصلی زمین مؤظف به پرداخت آن بوده، اما بعد از فروش زمین به خریدار و به علت عدم آگاهی خریدار نسبت به سرانه ها، این بدهی روی ملک می‌ماند و خریدار موظف به پرداخت جریمه‌های سنگین آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار