سرپرست گمرک خراسان شمالی گفت:در بهار امسال صادرات از گمرک بیش از ۲ افزایش یافت.

سرپرست گمرک استان گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ارزش ریالی کالا‌های صادرشده از طریق گمرک استان ۳۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۶۴ دلار است.

سرپرست گمرک استان  گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۳۶ هزار و ۳۷۰ تن محصول به ارزش ۳۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۶۴ دلار از گمرک استان صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان ۱۱ هزار و ۵۳۶ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۴۳ دلار نشاندهنده ۲۱۵ درصد افزایش وزنی و ۲۱۹ درصد افزایش دلاری است.

افزایش هزار تُنی واردات کالا به استان

به گفته باقری واردات استان در بهار امسال ۵ هزار و ۹۱۵ تن به ارزش ۸ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۱۹۷ دلار بود، در حالیکه که این رقم پارسال ۴ هزار و ۸۱۰ تن به ارزش ۸ میلیون ۶۷۰ هزار و ۲۸۰ دلار بود.

باقری گفت: آمار‌ها نشان میدهد تراز تجاری استان به نفع صادرات و نشان از ارز آوری واحد‌های تولیدی دارد. وی کالا‌های صادراتی را محصولات پتروشیمی –محصولات فولادی، پلاستیکی، اسید سیتریک، کفپوش قوطی کنسرو و آلفا آلومینیوم است که به کشور‌های عراق، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، رومانی، ازبکستان و آلمان صادر شده است.

باقری کالا‌های وارداتی را شامل چراغ قوه، کولر اسپیلت ایستاده، یونولیت کولر گازی، گوشت مرغ منجمد، برنج موتور الکتریکی یونی ورسال، خط تولید فلنچ و خط تولید قوطی فلزی را از چین، برزیل، عمانو ترکیه اعلام کرد.

باقری این راهم اضافه کرد که برخی کالاهی اساسی مورد نیاز برخی استان‌های همجوار نیز از گمرک استان انجام میشود که در همین راستا، در سه ماهه امسال ۴ هزار و ۱۷۲ تن به ارزش ۱ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۲۱ دلار برنج و هزار و ۱۱۹ تن گوشت مرغ منجمد برزیلی به ارزش ۱ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۶۷۱ یورو به استان وارد شد.

حقوق ورودی کالا‌های وارداتی نیز به صورت ضمناتنامه‌ای انجام و وارد کنندگان می‌توانند پس از یکسال با ضمانتنامه این حقوق را به گمرک پرداخت و با این کار نقدینگی خود را حفظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.