مدیرگروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷ هزار و ۳۶۲ زوج در سال ۱۴۰۰ مشاوره ازدواج دریافت کردند.

زهرا حسینی خبوشان روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ با بیان این مطلب، افزود: ازدواج در شرع مقدس اسلام از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است، برقراری روابط صمیمانه و محترمانه در زوجین علاوه بر سلامت جسم و روان بر سلامتی کودکان و حتی نسل‌های بعدی هم تاثیر گذار است.

مدیرگروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: این مهم نیازمند کسب آگاهی زوجین از نیاز‌های جنسی و باروری، مهارت مراقبت از زندگی زناشویی در طول زندگی مشترک و احترام به نیاز‌ها و انتظارات یکدیگر است.

او  گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله تعالی) در خصوص اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی طلاق و به منظور برخورداری زوجین در آستانه ازدواج و پس از آن در جهت رفع نیاز‌های آموزشی، کلاس‌های ۶ ساعته با محتوای کلاس سلامت جنسی ۹۰ دقیقه – حقوق ۴۵ دقیقه- احکام و اخلاق ۹۰ دقیقه و روان شناسی ۹۰ دقیقه برگزار می‌شود.

او گفت :  سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و قوه قضاییه و سازمان تبلیغات اسلامی تأمین مدرس این کلاس‌ها را عهده دار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.