رئیس اتاق بازرگانی گفت: قوانین «دست و پاگیر» مشکلی اصلی تولید و تجارت است و تا رفع این مشکلات قانونی، پیشرفت چندانی نمی‌توان انتظار داشت.

جبار کیانی نشست رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی قوانین که در دهه‌های گذشته برای استفاده عادلانه از منابع ملی تدوین شده بود هم اینک کارایی گذشته را ندارند و به مانعی برای توسعه استان تبدیل شده اند.

او یکی از قوانین که به مانعی برای رونق کسب و کار‌ها و تولید و تجارت تبدیل شده است را قوانین مربوط به صدور مجوز کسب و کار دانست و گفت: در هر جایی که یک واحد صنعتی یا معدنی باید مستقر شود مجوز‌های سختگیرانه منابع طبیعی، امور آب، امور عشایر، محیط زیست و ... لازم است که گذشتن از هر یک از این استعلام‌ها ماه‌ها طول می‌کشد و در بسیاری از موارد جلوی تولید را می‌گیرد.

کیانی می گوید: در واقع برای دریافت مجوز ساخت یک واحد صنعتی یک سال و نیم و عبور از ۵۰ تا ۷۰ مانع قانونی و بخشنامه‌ای لازم است.

او گفت: برای حل چالش قوانین قدیمی و دست و پاگیر که از موانع عمده برای توسعه استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد است نیاز به تصویب قوانین جدید و روزآمد و کارآمدن کردن آن‌ها در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.