دشمنان به دنبال انزوای ایران اسلامی هستند حال آنکه درکشور کارهای بزرگی در حال انجام است.

آقای سید محمد حسینی گفت:  امروز دشمنان به دنبال ناامیدی و یاس درایران اسلامی هستند درحالی که درهمین کمتر ازیک سال از فعالیت دولت سیزدهم درحوزه‌های مختلف اقدامات موثری را شاهد بودیم.

او گفت: سیاست همسایگی که دولت در پیش گرفته با تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قطر، عمان و کشور‌های مختلف دیگر از جمله پاکستان، ترکیه و عراق که این کشور‌ها تعاملات بهتری را با ایران اسلامی در پیش گرفته اند از جمله این اقدامات موثر به شمار می‌رود.

آقای حسینی گفت: با این کشور‌ها روابط دوجانبه داریم و عضو سازمان شانگ‌های یا مجامع دیگر جهانی که قدرتمند هستند و قدرت‌های اقتصادی از تلاش‌های ایران اسلامی برای مقابله با حربه‌های دشمنان که درتلاش برای انزوای ما هستند بوده است.

او گفت: امروز درتلاش هستیم برای انجام کار‌های بزرگ، در صورتی که یک مدتی فقط داشتیم اعتبارات و درآمد‌ها را صرف هزینه‌های جاری و روزمره می‌کردیم بطوریکه کار‌های عمرانی وکار‌های زیربنایی متوقف شده بود، اما اکنون سرعت گرفته است.

آقای حسینی می گوید: در همین روز‌ها در نفت هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌شود یعنی برای اینکه بتوانیم تولید بیشتر و فروش بیشتری داشته باشیم تا شرایط بهتری در کشور حاکم شود.

او گفت: در زمینه رشد سرمایه گذاری و اقتصادی سال‌های سال رشد منفی داشتیم اکنون دراین زمینه کار می‌شود واین که برخی می‌گویند درآمدتان بیشتر شده و نفت بیشتری می‌فروشید پس چرا در زندگی ما علایم و آثاری ندارد باید گفت نوسانات قیمت و گرانی‌ها واقعیت دارد، اما دریک مرحله‌ای هستیم که داریم یک اصلاح روندی انجام می‌دهیم و اصلاح یارانه‌ها درعین حال که افزایش یافته مشکلاتی را داریم که حتما در آینده شرایط بهتر می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت:  این طور نیست که بخواهیم درجا بزنیم و دچار رکود بشویم چراکه بخشی از پول‌هایی که داشتیم مثلا ۱.۶ میلیارد دلار در عراق داشتیم باز پس گرفته شده، تراز تجاری در بهار مثبت شده یعنی الان صادرات ما بیش از واردات شده و منفی نیست.

آقای حسینی گفت: صادرات انواع محصولات غیرنفتی افزایش یافته بطوری که ۴۰ درصد صادرات در سال گذشته افزایش یافته و ۱۰۰ درصد صادرات به برخی از کشور‌ها افزایش یافته است.

اومی گوید: به طور مثال آفریقا یک بازار وسیع است و می‌توان خدمات فنی، محصولات و کالا‌های مختلف را به آنجا صادر کرد یا به کشور‌های دیگر که صادرات خدمات فنی و مهندسی افزایش قابل توجهی پیدا کرده به تاجیکستان ۴۵۰ درصد یعنی ۴.۵ برابر شده صادرات، درحالی که داشتند با ما قطع رابطه می‌کردند و یکی ازکشور‌هایی بودند که مخالف عضویت ما درشانگ‌های بود.

آقای حسینی گفت: امسال برای اولین بار از درآمد نفت ۴۰ درصد درصندوق توسعه وارد می‌شود که تاکنون ۲۰ درصد بود، چون این صندوق به بخش خصوصی کمک می‌کند و کسانی که سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت: بدهی خارجی کمتر شده، رشد نقدینگی منفی شده که با یک شتاب عجیبی داشتیم پیش می‌رفتیم و علاوه بر این‌ها رتبه بندی معلمان ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.