کتاب کودک با محوریت نهج‌البلاغه و عنوان «کتاب نگو نقل و نبات آوردیم» در کاشان رونمایی شد.

مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع) گفت: بخشی از حکمت‌های حضرت علی (ع) متناسب با کودکان در «کتاب نگو نقل و نبات آوردیم» چاپ شده است.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده گفت: البته بیش از ۱۰ سال است که مربیان موسسه امیرالمومنین (ع) حکمت‌های نهج البلاغه را برای کودکان تدریس می‌کنند.

او می‌گوید: «مهری ماهوتی» شاعر به نام کشور سراینده اشعار کتاب است که در هزار نسخه منتشر خواهد شد.

به گفته او، نه تنها بزرگسالان و متخصصین دینی بلکه تمامی افراد می‌توانند مخاطبان کتاب نهج البلاغه باشند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: چراغ راه ما نامه ۳۱ امام علی (ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه خطاب به فرزندش امام حسن (ع) است که می‌فرماید «وجود نوجوانان زمین بایری است که هر چه در آن بکاری می‌روید»

آیین رونمایی از کتاب «کتاب نگو نقل و نبات آوردیم» همزمان با مراسم اختتامیه مسابقات «ابرک و اول شخص خوش بخت» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان و سایر مسئولان کاشان و آران و بیدگل در سالن تالارشهر شهرستان برگزار شد.

موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان از سال ۸۲ در زمینه نهج‌البلاغه کار کرد و در این ۱۹ سال موفق شد بیش از ۵۰ حافظ کل نهج‌البلاغه را برای نخستین بار در جهان تشیع تربیت کند.

کسب بیش از ۵۰ رتبه کشوری در مسابقه‌های سراسری حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، تربیت نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نفر در موسسه به عنوان حافظ اجزای کلام حضرت امام علی (ع) از دیگر افتخارات و خدمات موسسه است.

نخستین مدارس شبانه‌روزی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه نیز در جهان تشیع متعلق به موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان است.

برچسب ها: رونمایی کتاب ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.