روایت عقربه‌های جامانده از دلدادگی همسر شهید فرگاه

کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه با عنوان «عقربه‌های جامانده» از محصولات جبهه فرهنگی انقلاب در کاشان رونمایی شد.

کتاب عقربه‌های جامانده از جمله روایت‌های درس‌آموز در الگوبرداری از مردان بلند از جمله شهید فرگاه و منیره منصف، همسرش به قلم سمانه خاکبازان، تحقیق و پژوهش سمیه جهان‌دوست و عباس رئیسی بیدگلی توسط انتشارات روایت فتح با محوریت زندگی پر فراز و نشیب شهید احمد فرگاه چاپ و وارد بازار نشر شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: کتاب «عقربه‌های جامانده» از محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با موضوع زندگی‌نامه شهدا و یکی از مهم‌ترین منابع شناختی مخاطبان نسل سوم انقلاب به است.

محمدحسین واحدیان گفت: شناسایی شهدا و افراد شاخص به نسل امروز رسالت فرهنگی اجتماعی مدیران در جامعه است.

او می‌گوید: کاشان شهدا و بزرگان زیادی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنکی، هنری، اجتماعی و مذهبی را در خود پرورانده است که شهید احمد فرگاه، یکی از چهره‌های ماندگار و برجسته فعال حوزه کتاب و کتابخوانی و مدیر انتشارات امیرکبیر بودند.

به گفته او، مدیریت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان نیز در راستای معرفی محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و شناسایی چهره‌های فرهنگی ماندگار به ویژه شهدای این حوزه با همکاری انتشارات روایت فتح، آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید را با میزبانی از خانواده و همرزمانش شهید را برگزار کردند.

سمانه خاکبازان نویسنده کتاب «عقربه‌های جامانده» نیز گفت: هدف وی از تالیف این اثر بیان روایت دلدادگی به رسم همفکری، همراهی و همکاری و مجاهدت‌های بی‌وقفه شهید فرگاه است که توسط همسر شهید بازگو و بیان می‌شود.

آیین «عقربه‌های جامانده» زندگی نامه داستانی شهید احمد فرگاه با حضور همرزمان و خانواده شهید، جمعی از مسئولان و مدیران شهری در مجتمع فرهنگی هنری شهر وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین منصور فرجی از همرزمان شهید فرگاه و مدیر حوزه علمیه کاشان و‌سخنان همسر شهید در بیان ویژگی‌های اخلاقی این شهید والا مقام از برنامه‌های قبل از آیین رونمایی بود.

کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه از انتشارات روایت فتح در شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، در ۲۵۶ صفحه رقعی به به قیمت ۵۸ هزار تومان چاپ و آماده عرضه به دوستداران کتاب شد.

شهید احمد فرگاه متولد سال ۱۳۲۹ در کاشان بود که دهم فروردین ماه ۱۳۶۶ در حال انجام مأموریت فرهنگی در منطقه فاو، همراه پنج نفر از همرزمانش در حال بازگشت به خرمشهر در بین راه بر اثر تصادف نسبتاً شدید در همان لحظه با دوستانش شهید شده و به کاروان شهدای سنگر ساز بی سنگر پیوست و پیکرش در قطعه شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار