معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در ۲۳ استان کشور موارد بستری افزایش یافته است؛ مهم‌ترین مدیریت و مداخله که می‌توانیم انجام دهیم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش مواردبستری مبتلایان به کرونا هستیم، نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد شاهد رشد موارد بستری هستیم.

او گفت: در ۲۳ استان کشور موارد بستری افزایش یافته است؛ لذا شرایط نیازمند مداخله است و مهم‌ترین مدیریت و مداخله که می‌توانیم انجام دهیم . رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی،  رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: مهمترین موضوع تکمیل واکسیناسیون است. بیش از ۶ ماه است که از واکسیناسیون ملی گذشته و الان سطح ایمنی مردم کاهش یافته است؛ بنابراین باید به سمت واکسیناسیون ملی و جمعی پیش برویم. کسانی که ۶ ماه از آخرین دز واکسن آن‌ها گذاشته حتماً باید اقدام به تزریق واکسن کنند.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت ، تمامی زیرساخت های واکسیناسیون در کشور ایجاد شده است و امکان انجام واکسیناسیون در سطح ملی کاملاً فراهم است .مراکز بهداشتی به صورت فعال هستند به محض اینکه مردم استقبال کنند به سرعت تعداد مراکز افزایش پیدا می کند .

او گفت: با بازگشایی مدارس و مراسم های مذهبی مواجه هستیم لذا بهتر است که مردم هرچه سریعتر اقدام به تزریق واکسن کنند.

کریمی گفت: ساختن واکسن متناسب با هر زیر سویه جز کارهایی است که شرکت های واکسن سازی انجام می دهند و ما از این مسئله استقبال می کنیم. هیچکدام از واکسن سازان ادعا ندارند که واکسن علیه BA5 را تولید کرده اند .اینکه در رسانه ها گفته می شود که خط تولید واکسن متوقف شده شیطنت رسانه‌ای است اینگونه نیست که خط تولید متوقف شود.

او گفت: به همان اندازه که قرارداد داریم و سفارش داده ایم حتما واکسن می خریم. الان  ۵۰ میلیون دوز واکسن به صورت ذخیره داریم و از جهت ذخیره واکسن کم نداریم.شرکتهای واکسن سازی باید مجوز های بین المللی برای صادرات را بگیرند. مجوز های اضطراری نیز صادر شده است. بنابراین مجوز ها را باید اخذ کنند تا از این ظرفیت بتوانند برای صادرات استفاده کنند.

کریمی درباره نوع جدید ویروس کرونا گفت: ساختار تقریبا همان امیکرون است که نوع‌های قبلی Ba۱ و Ba۲ بوده است و الان به Ba۵ رسیده ایم و در ایران نیز شناسایی شده است. احتمال شروع موج جدید وجود دارد. یکی از علائم که این روز‌ها مشاهده می‌کنیم افزایش موارد ابتلا و بستری است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر در موج قبلی یک میلیون نفر مبتلا شده اند در موج جدید ممکن است دویست هزار نفر مبتلا شوند، اما مدت زمان درگیری سویه جدید ممکن است یک الی دو ماه طول بکشد.

به گفته این مقام مسئول مرگ و میر کرونا بعد از دو الی سه هفته پس از افزایش تعداد بستری‌ها افزایش خواهد داشت و پیش بینی می‌کنیم این آمار دو رقمی شود. توصیه اکید این است کسانی که ۶ ماه از دز آخرشان گذشته  حتما واکسن یادآور را بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
قابل پیش بینی بود... بیشتر مردم دیگه دستورالعمل های بهداشتی رو رعایت نمی کنند و اکثریت براین باورند که کرونا مثل سرماخوردگی است و نوعی ساده انگاری در بین مردم بوجود آمده... تقریبا میشه گفت که از هر ده نفر فقط دو نفر از ماسک استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
یعنی باور کنیم که تصمیم برای زدن دُز چهارم واکسن و این دست گفته ها از سمت وزارت بهداشت و این همزمانی و هماهنگی اتفاقیه ؟؟!! عجب .....
Iran (Islamic Republic of)
chniugd
۰۵:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
باز در آستانه جشن های اعیاد قربان و غدیر و بخصوص محرم و پیاده روی اربعین وزارت بهداشت امارها کرونا را بالا می بره بله وزارت بهداشت ما تا وقتی از سازمان سلامت جهانی دستور بگیرد
آخرین اخبار