معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نسبت به احتمال اوج گیری دوباره شیوع کرونا در این استان هشدار داد.

دکتر محمد جعفرزاده گفت: در شرایطی که خبرهایی مبنی بر گسترش شیوع سویه BA۵ ویروس کرونا به گوش می رسد، استفاده از ماسک و دریافت دُز یادآور واکسن کرونا همچنان مورد تاکید است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل می گوید: با توجه به در پیش بودن زمان بازگشت حجاج، گردهمایی عظیم اربعین حسینی و نیز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، لازم است که کلیه گروه‌های سنی واجد شرایط که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته است، نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

به گفته او، هم اکنون روزانه یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در این استان گزارش می شود و گاهی این آمار به صفر هم می رسد.

دکتر جعفرزاده وضعیت کنونی شیوع کرونا در همه شهرستانهای استان اردبیل را آبی اعلام کرد و گفت: برای کنترل کرونا لازم است که همه شهروندان نسبت به تزریق واکسن در سه نوبت و نوبت یادآور اقدام کنند.

او می گوید: استان اردبیل با تزریق ۹۹.۸ درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار دارد و با تزریق ۹۰ درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: تاکنون ۳۷ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور اقدام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.