اجرای طرح نشاط معنوی در ۶۹ بقعه متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون طرح "نشاط معنوی" ویژه دانش‌آموزان در ۶۹ بقعه متبرکه این استان در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمال ایزدی گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی از اول تیرماه در استان آغاز شده است و تا ششم مرداد ماه امسال ادامه دارد، مخاطبان این طرح دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند.

او گفت: در راستای اجرای این طرح تابستانی آموزش مهارت‌های خیاطی، نقاشی روی پارچه، تزیین و چیدمان منزل، آشپزی و سفره‌آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گل‌های زینتی و آپارتمانی، نویسندگی، چرم‌دوزی، عروسک‌بافی، نمدبافی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی برای دختران و همچنین مهارت‌های تاسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برق، نجاری، خوشنویسی با خودکار، نویسندگی، مدیریت مالی، آموزش رایانه و امور مربوط به آن همچون فتوشاپ، پاورپوینت، اکسل و تایپ، معماری، مداحی، سرود و تواشیح برای پسران در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همچنین کلاس‌های آموزشی معارف شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری و مدیریت استرس در قالب طرح نشاط معنوی برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

ایزدی گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکار‌های موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه است که در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

او گفت: اگر دلسوزان نسل جوان برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.