رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۲۴۲۷ تن کالا در سه ماهه نخست امسال از طریق مرز دریایی چابهار به سایر کشور‌ها خبر داد.

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان، عبدالباسط پیری گفت : چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، چهار راه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت، تجارت و حمل و نقل بین المللی محسوب می‌شود.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان  به نقش چابهار در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور بشمار می‌رود.

پیری گفت: با توجه به اینکه مقوله ترانزیت با اقتدار اقتصادی، افـزایش درآمد ملی، اشتغالزایی، توسعه پایدار و جذب سرمایه‌گذاری ارتباط ویژه‌ای دارد، در تلاش هستیم در سال جاری بتوانیم میزان ترانزیت کالا را از طریق مرز‌های تحت پوشش این اداره کل در راستای اهداف تعیین شده در سطح ملی، افزایش دهیم و سهم قابل توجهی در تحقق هدف تعیین شده داشته باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار