فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: بررسی‌های حوادث رانندگی یکسال اخیر در اهواز نشان می‌دهند که ۷۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادف‌ها به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت غیرمجاز و نداشتن سرعت مطمئنه رخ داده است.

سرهنگ سعید رحیمی رعایت سرعت مطمئنه را یکی از مولفه‌های مهم رانندگی در سطح معابر شهری برشمرد و گفت: برخی رانندگان به واسطه این رفتار مخاطره آمیز، مشکلات زیادی برای خود و شهروندان به ویژه در کلانشهر اهواز به وجود می‌آورند.

 او می‌گوید: یکی از اولویت‌های تاثیرگذار و مهم که باید هنگام رانندگی به آن توجه کرد، رعایت سرعت مطمئنه است، زیرا در این حالت راننده می‌تواند وسیله نقلیه را قبل از وقوع اتفاقات منتهی به حوادث خطرساز کنترل کند.

به گفته فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز ؛ بیشترین تصادف‌های ناشی از سرعت غیرمجاز را واژگونی خودرو‌ها تشکیل می‌دهند که در شبکه آزادراهی رخ می‌دهند.

این مقام مسئول از رانندگان وسایل نقلیه و موتورسیکلت سواران خواست هنگام رانندگی از رفتار‌هایی که باعث از دست رفتن کنترل وسیله نقلیه و در نتیجه حرج و فوت راننده و سایر افراد می‌شود، خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.