رئیس پلیس راه خوزستان تعداد قربانیان حوادث رانندگی در بهار امسال را ۱۷۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش قربانیان حوادث رانندگی در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ گفت: در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۷۰ نفر در تصادف‌های جاده‌ای در مسیر‌های ارتباطی استان جان خود را از دست داده اند.

او با بیان اینکه این آمار افزایش ۳۰ درصدی قربانیان در مقایسه با پارسال را نشان می‌دهد، اظهار کرد: دیروز شاهد کشته شدن ۷ نفر در سوانح جاده‌ای بودیم که این امر نشان دهنده ضعف فرهنگ رانندگی در استان است، زیرا هر چه مدت زمان تردد بیشتر شود احتمال وقوع تصادف نیز افزایش می‌یابد.

دولتشاهی دلیل بیشتر تصادف‌های جاده‌ای در ماه‌های گرم سال را عامل انسانی و ناشی از سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و بیان داشت: در تابستان امسال نیز انتظار سفر‌های بیشتری نسبت به پارسال داریم، چرا که حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و همچنین تزریق واکسن کرونا آثار روانی بر مردم دارد و با خیال آسوده تری مسافرت می‌کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان افزایش سفر‌های تابستانی را پس از آزمون کنکور پیش بینی کرد و ادامه داد: البته تعداد شهر‌های قرمز نیز کمتر شده و محدودیت‌های جاده‌ای وجود ندارد و تنها محدودیت درون شهری از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود.

دولتشاهی به اشاره به افزایش سفر‌های رفتی از استان در نیمه اول تابستان اظهار داشت: از هم استانی‌ها تقاضا داریم در سفر‌های خود به مقررات و قوانین رانندگی اهمیت بیشتری دهند تا شاهد بروز تصادفات جاده‌ای کمتری باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.