اجرای طرح «نشاط معنوی» در استان قزوین

همزمان با اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، طرح ملی نشاط معنوی در استان قزوین اجرا می‌شود.

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امسال نیز طرح نشاط معنوی همچون سال‌های گذشته با تنوع خدمت در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

امسال ۱۰ مبلغ از استان قم در غالب مبلغین مذهبی اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی از استان قزوین در کلاس‌های معرفتی در طول ۴۵ روز در طرح نشاط معنوی حضور دارند.

محوریت کلاس‌ها انواع رشته‌های ورزشی، کلاس زبان خارجه، کلاس‌های هنری، گلدوزی، خطاطی، نقاشی، معرفتی، قرآن و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی زیر نظر مربیان با تجربه می‌باشد.

 مخاطب کلاس‌های طرح نشاط معنوی، دانش آموزان از رنج‌های سنی مختلف و پایه‌های متفاوت است و غالبا دانش آموزان پایه ابتدایی استقبالی بیشتری از کلاس‌ها دارند.

حجت الاسلام نوروزی همچنین گفت: طرح قرار دوازدهم بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب با مشارکت در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات اجتماعی، دوازدهم هر ماه به نیت حضرت مهدی با هدف ترویج فرهنگ مهدوی و دست گیری از قشر محروم جامعه اجرا می‌شود.

این طرح از سال گذشته در استان با محوریت بقاع متبرکه در حال اجراست که هر بقعه به تناسب توانایی خود خدماتی جهت محرومیت زدایی و دست گیری از جامعه هدف اجرا می‌نماید.

این طرح از ابتدا با تهیه بسته‌های معیشتی از طریق مراکز افق بقاع متبرکه و هیات امنا در دوازدهم هر ماه توزیع می‌شد.

خدمات این طرح پس از اجرا، تنوع بیشتری یافت و در عرصه درمانی، توزیع نان صلواتی و اقدامات فرهنگی و حمایتی خدمات مختلفی به جامعه هدف با محوریت بقاع متبرکه و به صورت غیرمتمرکز و بنا به نیاز محلات ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.