۲۲ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی با ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در سال‌های اخیر روند ثبت موقوفات جدید در استان افزایشی بوده است که تاکنون ۲۲ و قف جدید در استان به ثبت رسیده است.

او گفت: بیشتر موقوفات با نیت عزاداری ائمه، مساجد و حوزه‌های علمیه، کمک به فقرا و مستمندان و قرائت قرآن بوده است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری از جمله نیاز‌های روز است و افرادی که قصد وقف جدید را دارند، بهتر است آن‌ها را با یکی از این نیت‌ها انجام دهند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: استان در سال ۱۴۰۰ رتبه اول کشوری را با ثبت ۹۴ وقف جدید در کشور داشته است و بیشترین تعداد وقف جدید امسال با پنج مورد متعلق به شهرستان زیرکوه است.

او گفت: بزرگترین موقوفه به لحاظ ارزش ریالی موقوفه مراد مظاهری شامل یک واحد مسکونی و تجاری به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال در شهر قهستان بوده که با نیت عزاداری حضرت زهرا (س) وقف شده است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: امسال در شهرستان زیرکوه پنج موقوفه، بیرجند، خوسف، طبس و فردوس هر کدام سه موقوفه، سربیشه و قائنات هر کدام دو موقوفه و بشرویه یک موقوفه جدید ثبت شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ارزش ریالی موقوفات امسال تاکنون هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

برچسب ها: امور خیریه ، موقوفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.