استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۳۶۶ واحد در شهر زلزله‌زده سی‌سخت بازسازی و تحویل مردم شده است.

سید علی احمدزاده در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر که با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار و به موضوع بازسازی شهر زلزله‌زده سی‌سخت اختصاص داشت، گفت: در زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت ۳ هزار و ۴۶ واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد یک هزار و ۵۶۲ واحد کاملا تخریب شد.

او می گوید: از مجموع یک هزار و ۵۶۲ واحدی که به طور کامل تخریب شدند ۹۰۰ واحد شهری و ۶۶۲ واحد روستایی است که یک هزار و ۳۶۶ واحد به طور کامل بازسازی و تحویل مردم داده شد.

احمدزاده گفت: ۱۹۶ واحد در مرحله سقف و نازک‌کاری است. برای سایر واحدها، چون از متراژی که پیش‌بینی شده بیشتر است منتظر تسهیلات هستیم که نیاز است بانک‌ها به این کار سرعت ببخشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون پرداخت تسهیلات تکمیلی، می گوید: پرداخت تسهیلات تکمیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد به کندی پیش می‌رفت که استاندار ورود پیدا کرد بانک‌های عامل هم همراهی کردند و تسهیلات در اختیار قرار گرفت.

اکبر نیکزاد گفت: پیگیر اختصاص تسهیلات تکمیلی برای ۲۰۰ واحد باقی‌مانده هستیم، اما برخی واحد‌هایی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند نتوانستند تسهیلات تکمیلی دریافت کنند که طبق رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد هم از طریق نهاد‌های حمایتی هم حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) کمک شود تا واحد‌ها سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

برچسب ها: استانداری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.