نامی گفت: ساختمان ها باید تا هشت ریشتر زلزله مقاومت داشته باشند و وام ۲۵۰ میلیونی به زلزله زدگان هرمزگان پرداخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۲۵۰ میلیون وام دراز مدت و بدون بهره برای خانواده های زلزله زده استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

نامی گفت: زلزله امری طبیعی است که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود تا شاهد خسارت کمتری باشیم این تدابیر شامل استفاده از مصالح ساختمانی درست برای ایجاد استحکام در ساختمان هست که در مقابل زلزله تا هشت ریشتر باید مقاومت داشته باشد که موضوع استحکام ساختمان ها را از آزمایشگاه های مصالح و سازمان استاندارد و وزارت راه و شهرسازی با جدیت در حال پیگیری هستیم.

به گفته او در بررسی های انجام شده در ۱۲۰ سال گذشته تعداد کمی زلزله بالای ۷ ریشتر داشتیم که اگر در سازه‌ها برای زلزله تا هشت ریشتر مقاومت ایجاد کنیم دیگر تهدیدی از جانب زلزله نخواهیم داشت.

نامی گفت: در زلزله هرمزگان سازه‌های سنتی و گلی در مناطق زلزله زده به طور کامل تخریب شدند که برای جبران خسارت به خانواده های زلزله زده در استان هرمزگان ۲۵۰ میلیون وام دراز مدت بدون بهره داده خواهد شد و کمک های بلاعوض دیگر در نظر گرفته شده که جزئیات آن پس از تصویب در هیئت دولت اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
حرف خیلی زده میشه اما عمل کجاست آیا در کل کشور وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداریها و نظام مهندسی تمام وظایف خودرا به نحو احسن انجام میدهند؟جواب خیر است چون نتیجه آن همه بی کفایتی را داریم به وضوح می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
تو ایران؟
فعلا که بدون زلزله می ریزند.
Germany
حسنی
۰۶:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
فدرت تخریب زلزله به بزرگی عدد ریشتر نیست به عمق زلزله هم تاثیر دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
فعلا که تا ۰.۸ ریشتر، پودر میشن. شما به یک ریشتر برسون، ۸ ریشتر پیشکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
این بشر اگه چیزی بلد بود، هیچ وقت همچین حرفی رو نمی زد. ریشتر اصلا برای مهندسی سازه و زلزله تعریف نشده و مهندسی در همه دنیا ، سازه رو برای زلزله طرح و ... طراحی میکنه. یعنی زلزله ای که هر 475 سال یکبار احتمال اومدنش در اون منطقه هست
Iran (Islamic Republic of)
فرجام
۰۱:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
افرادی که یک مقدار تخصص دارن میدونن نباید مقاومت ساختمانها رو با ریشتر بیان کرد . واقعا جای تاسف داره که مدیر بحران کشور تا این حد نسبت به علم زلزله و سازه نا آشناست . البته شاید در خبر نظر ایشون دستکاری شده باشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۳ تير ۱۴۰۱
الان اگه زلزله توی لبنان بود مسولان یک هفته عزای عمومی اعلام میکردن و نصف بودجه مملکتو خرجشان میکردن
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۱
حیف بر مقام ناآگاهی که فردی کم سواد را رییس سازمان مدیریت بحران کشور قرار داده. ریشتر مقیاسی برای ارزیابی مقاومت یا شکل پذیری و کارایی ساختمان نمی باشد.
چه بسا بهتر است هر فردی راجع به زمینه تخصصی خود اظهار نظر کند.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۸:۴۶ ۱۳ تير ۱۴۰۱
تمام خانه های خشتی و گلی و فرسوده را قبل از اینکه بر سر صاحبانشان خراب شود را با بلدوزر خراب و به جایشان خانه های برای اسکانشان قرار دهید و با وامهایی هر چند بلند مدت نوسازی شوند به جای درست کردن کلانشهر ها و ابر شهرها هم به رشد و توسعه افقی شهرها و رشد هزاران شهر و روستا بپردازید که مهاجرت معکوس شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۱
نه بابا تازه متوجه شدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۱
ایشون یا نمیدونن ساختمان چیه که البته احتمالش کمه یا واقعا نمیدونن زلزله چیه. اصلا ریشتر معیاری برای قدرت تخریب زلزله نیست. شاید منظورشون این بود که ساختمان ها مقاومتشون بیشتر باشه در حالی که این امر مستلزم هزینه زیاد برای کارفرما هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۱
اخه وام چیه هرچی میشه میگید وام میدیم وام میدیم باید کمک نقدی بلاعوض داده بشه.وامو بایدبرگردونی با چه پولی؟ این بنده های خدا اصلا کار درست حسابی ندارن که بخوان اقساط بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ تير ۱۴۰۱
ساختمان تجاری آبادان چه شد ،
آن همه گزارش ،
آن همه پوشش خبری ،
آن همه مصاحبه ،

چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۱
شما فرق 8 ریشتر با 7 ریشتر را میدانی ؟ اختلاف شدت عد د یک نیست ها بلکه ده برابره
آخرین اخبار